נתניהו: "הממשלה הבאה לא תשמש אותי להתחמקות מההליך הפלילי"

בריאיון מיוחד לחדשות 13, התייחס ראש הממשלה לבחירות הקרבות ולמשפט המתנהל נגדו, סיפר על שיחתו עם הנשיא ביידן והסביר את אופן ניהול משבר הקורונה. "מצטער שלא הצלחנו למנוע את המתים"

זמן צפייה: 26:33

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב (חמישי) לריאיון מיוחד בחדשות 13, ובו התייחס למשבר הפוליטי המתמשך ולהליך המשפטי המתנהל נגדו, הסביר את אופן ניהול משבר הקורונה, וסיפר על השיחה שערך עם הנשיא האמריקני ג'ו ביידן.

"הממשלה הבאה לא תשמש אותי להתחמקות מההליך הפלילי", הצהיר נתניהו. "אני לא עוסק בחסינות, אני עוסק בחיסונים. לא אקדם חוקים שיעניקו לי חסינות". עוד הוסיף, בהתייחס לתיקים בהם הוא מעורב: "אני קונה הרבה בעצמי, חברים הביאו מתנות, זה לא הסיפור. אני לא זוכר באיזה חג התקשרתי למילצ'ן, אבל אני יכול להגיד דבר אחד: זה ספין של הפרקליטות שמנסה איכשהו להצדיק ולהסיט את תשומת הלב מהתיקים המתפוררים שנתפרו כדי להפיל ראש ממשלה חזק. יש מאות עדים בתיקים התפורים האלה, מותר לדבר איתם".

בהמשך דבריו התייחס נתניהו לבחירות הקרבות. "אני מציע להמתין לבחירות, לא לסקרים", אמר. "יש לנו הזדמנות היסטורית לבנות ממשלת ימין על מלא, בלי החוליים האלה של ממשלה בתוך ממשלה ופריטטיות. אפשר להיפטר מזה". עוד הסביר נתניהו את אמירתו אמש, של על האמירה של "ממשלת ימין בלי תחלואה": "התכוונתי לתחלואה פוליטית של רוטציה, ראש ממשלה חליפי". לדבריו, "אנשים לא רוצים לחזור לממשלה של רוטציה והבחירה היא בין ממשלת ימין בראשותי, ממשלת שמאל בראשות יאיר לפיד או לפיד ברוטציה עם בנט וסער".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה התייחס למגפת הקורונה ולתמותה בישראל כתוצאה ממנה: "אני אמרתי בתחילת המגפה שיהיו כאן אלפי מתים וגיחכו עליי, אמרו שאני זורע פניקה ומהלך אימים. לצערי זה קרה. כמה אלפים ממקרי המוות הם מיותרים, משום שהפתרון האמיתי זה החיסונים. הבאנו חיסונים ואנשים יכולים לחסוך מעצמם את המחלה הקשה או המוות. זה קורה בכל העולם, יש כאן מגפה קטלנית. אני מצטער שלא הצלחנו למנוע את המתים, אבל ביחד נצליח. אנחנו היחידים שיכולים להצליח".

"התקשרו אליי 30 ראשי מדינות, כולם אמרו – אנחנו מורידים את הכובע על הדרך שניהלתם את זה, תהיו המדינה הראשונה בעולם לצאת מזה", המשיך. "בניו זילנד ובאוסטרליה, מדינות אי, הן מדינות מבודדות באוקיינוס השקט ויש שם עוצר אין-סופי. אי אפשר להתכחש לתמונה הגדולה הזאת. חבל על כל אחד שהלך, אבל מזה זמן מה אין סיבה שאף אחד ימות".

על הביקורת שמושמעת על אופן ניהול המשבר, אמר נתניהו: "הציבור מבין שהובלתי דבר שאין בשום מקום בעולם. התקשורת הישראלית כל הזמן מציגה מחדלים, התקשורת העולמית מתנהגת הפוך. הכלכלה שלנו מדורגת במקום כמעט הכי גבוה במדינות המפותחות. יש עדיין עשרות אלפי עסקים שנלחמים על חייהם ואנחנו יכולים לעזור להם, אבל כשאני בא לעזור להם – פוליטיקאים ויועצים משפטיים אומרים לי 'אתה בבחירות, אתה לא יכול לעזור להם'".

עוצר לילי
עוצר לילי | צילום: חדשות 13

"אני לא מנותק בכלל ממה שקורה בציבור, אני נמצא שם כל הזמן. אני הולך לדוכן הפלאפל, לחנות האופטיקה ולמאפיה. אנשים אומרים לי 'תודה על הסיוע שנתתם'. יש לי עוד 15 מיליארד שקל שאני רוצה לתת לעסקים ועצמאים, לתמרץ מעבידים, ופוליטיקאים ויועצים משפטיים מונעים ממני. ביום הראשון של הממשלה שאני אקים ההחלטה הראשונה – אני הולך לתת את ה-15 מיליארד האלה לאזרחים, כי מגיע להם. הכסף ישנו, אני מוכן להעביר אותו עכשיו. אני הולך להתמקד בשנה הזאת בכלכלה כמו שהתמקדתי בחיסונים".

על תוכנית היציאה מהסגר אמר: "העדפתי את החיים לפני כל דבר אחר. מומחי משרד הבריאות אמרו שאם נפתח כרגע, בזמן המוטציה הבריטית שמכה בילדים ובצעירים, הם לא רק נדבקים הם גם מדביקים את המבוגרים, והם עלולים למות. לכן אמרו שנפתח בהדרגה. החינוך ייפתח בהדרגה, עם סגירת פערים. יש פערים וצריך לסגור אותם".

ראש הממשלה קרא לציבור להישמע להנחיות בפורים, ואמר: "אם ננהג לפי הכללים לא נחזור לסגר רביעי. מה שהיה בתל אביב אתמול - רע מאוד. המפכ"ל התחייב ואני סומך עליו לאכוף בצורה מלאה ושוויונית. לא צריכות להיות הפרות באף ציבור, ואני לא משסה אף ציבור בשני". עוד הדגיש נתניהו: "כל הדיבור על השיסוי לא בא ממני. אני ראש ממשלה של כולם: מביא חיסונים לכל הישראלים, מביא הסכמי שלום לכל הישראלים, סיוע כלכלי לכל הישראלים"

בנימין נתניהו וג'ו ביידן
בנימין נתניהו וג'ו ביידן | צילום: רויטרס

בהמשך הדברים התייחס ראש הממשלה לקשריו עם הממשל האמריקני, ברקע האיום האיראני. "אני לא מפקיד את ביטחון ישראל בידי אף אחד", הדגיש. "אני וביידן ידידים קרובים, דיברנו הרבה על איראן, שעה שלמה. אמרתי לו – עם הסכם או בלי הסכם, החובה שלי כראש ממשלת ישראל היא למנוע הישנות של מעשי הזוועה שנעשו על עמנו. יש פה משטר שחרט על דגלו את השמדתנו ואני עושה כל שבכוחי למנוע ממנו להתחמש בנשק גרעיני, כולל כל דבר שנחוץ. אמרתי לו שלהסתמך רק על הסכם עם מדינה כזאת – זאת טעות. שני הדברים שיאטו את איראן מלהתקדם לנשק גרעיני הם איום צבאי אמין וסנקציות קשות. את האיום הצבאי אנחנו אף פעם לא שומטים, לגבי סנקציות – זה תלוי במידה רבה בו. אני לעולם לא אפקיר את ביטחון ישראל בידי אחרים".

"הנשיא טראמפ היה ידיד עצום של ישראל, לא היה ידיד גדל ממנו", אמר נתניהו על הנשיא לשעבר. "הוא עשה דברים נפלאים למדינת ישראל ואני אסיר תודה". על ההשוואה בינו לבין טראמפ, השיב: "אני תוקף את התקשורת כי מגיע לה, כי ההתנהגות שלה היא בעייתית. בשעה שהתקשורת העולמית משבחת את הנס הישראלי אתם כל הזמן תוקפים בכל מקום".

נתן אשל
נתן אשל | צילום: חדשות 13

על מקורבו נתן אשל, שהורחק משירות המדינה כי הטריד עובדת במשרד רה"מ, אמר נתניהו: "הוא לא המוציא ומביא בצוות המו"מ שלי, הוא לא עובד אצלי. אני חושב שהוא עבר את כל הבדיקות והוא שילם על כך מחיר. הוא ידיד, חבר, אבל לא מוציא ומביא, לא עובד אצלי ולא מתאם איתי את הציוצים שלו".