חילוקי דעות וריחוק מנתניהו: הסיבות לעזיבת מנכ"ל משרד רה"מ

לחדשות 13 נודע כי אי ההסכמה העמוקה בין ראש הממשלה להורוביץ בנושאים פוליטיים ומשפטיים הובילה לקרע בין השניים, להרחקתו של האחרון ממעגל קבלת ההחלטות - ובסופו של דבר לפרישתו מהתפקיד

זמן צפייה: 01:34

חילוקי דעות עמוקים התגלעו בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למנכ"ל משרדו יואב הורוביץ בנושאים פוליטיים ומשפטיים - כך נחשף אמש (שלישי) בחדשות 13. זאת, לאחר פרישתו של האחרון מוקדם יותר אתמול. עוד נודע כי חילוקי הדעות המהותיים הובילו להתרחקות בין השניים ולכך שהורוביץ הורחק ממעגל קבלת ההחלטות.

גורמים במשרד מסרו כי המנכ"ל פורש על רקע הההתפתחויות המשפטיות והפוליטיות האחרונות. לפי הגורמים, לאורך תקופה ארוכה הביע המנכ"ל עמדות מתונות בהרבה מהעמדות של ראש הממשלה. בתקופה האחרונה מילא הורוביץ רק את תפקיד המנכ"ל והתעסק בנושאים מקצועיים בלבד, בעוד שבעבר כיהן גם כראש הסגל של נתניהו. מדובר בעזיבה משמעותית כיוון שהורוביץ נחשב לדמות חזקה מאוד, והשמיע לרוב דעות עצמאיות - גם כאלה שנתניהו לא תמיד אהב לשמוע. הורוביץ מצידו, סירב להתייחס לעזיבתו.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

שרה נתניהו לפרקליטות: אחתום על הסדר טיעון בפרשת המעונות

‏"לבנון עלולה לשלם מחיר כבד בשל נאמנות חזבאללה לאיראן"

הטרגדיה באשלים: "הסעתי את מאי על מכסה המנוע - הוא נפל ונלכד"

בנימין נתניהו ויואב הורוביץ
בנימין נתניהו ויואב הורוביץ | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר אתמול כאמור, הודיע הורוביץ לראש הממשלה נתניהו על רצונו לסיים את תפקידו כמנכ״ל משרדו. ההודעה הגיעה בהמשך להודעה קודמת של הורוביץ לנתניהו לפני הבחירות הקודמות, בה ביקש לסיים את תפקידו עם הקמת הממשלה - או לכל המאוחר בחודש יוני. הורוביץ שימש בשלוש השנים האחרונות כראש הסגל של ראש הממשלה ובשנה האחרונה שימש במקביל כמנכ״ל המשרד.

הורוביץ מסר: "אני רוצה להודות לראש הממשלה על ההזדמנות והאמון שקיבלתי ממנו ועל הזכות לעבוד לצידו ולשרת את אזרחי ישראל ואת מדינת ישראל". ראש הממשלה הודה לו ואמר: "יואב היה בצמתי העשייה המרכזיים וסייע לי רבות בעשייה חשובה למען מדינת ישראל. אני בטוח שהוא ימשיך לעשות חיל בהמשך דרכו".

רה''מ נתניהו בהתייחסות לדברי שר החוץ האיראני ולהאצת תכנית הגרעין האיראנית
רה''מ נתניהו בהתייחסות לדברי שר החוץ האיראני ולהאצת תכנית הגרעין האיראנית | צילום: חדשות 13

בתוך כך, נתניהו החליט כי סגן מזכיר הממשלה רונן פרץ יכהן כממלא מקום מנכ"ל המשרד ויעבוד בשותפות עם ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופסור אבי שמחון.