נתניהו: "יש נושאים חשובים שלא יכולים לחכות לאחרי הקורונה"

בפתח פגישתו עם השליח האמריקני לענייני איראן, התייחס ראש הממשלה לדבריו של גנץ שטען כי "מה שלא קשור לנגיף יחכה", והצהיר: "יש סוגיות רציניות שעלינו לדון בהן"

זמן צפייה: 07:14

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (שלישי) עם השליח האמריקני לענייני איראן בריאן הוק. בפתח פגישתם נתן נתניהו הצהרה לתקשורת, והתייחס לאמירה של שר הביטחון בני גנץ מאמש כי "מה שלא קשור לנגיף יחכה": "יש לנו סוגיות רציניות לדון בהן", אמר נתניהו, "הן כל כך רציניות שהן אפילו לא יכולות לחכות עד חלוף הקורונה".

"אם איראן רוצה שיתייחסו אליה כאל מדינה נורמלית, עליה להתנהג כמו מדינה נורמלית, אבל היא לא עושה זאת", אמר נתניהו. "היא מוליכה שולל את הקהילה הבין-לאומית, היא משקרת כל הזמן, היא משקרת לגבי הבטחות ומחויבויות משמעותיות שהיא נטלה על עצמה מול הקהילה הבין-לאומית, היא ממשיכה בתוכניתה החשאית לפתח נשק גרעיני והיא ממשיכה בתוכניתה החשאית לפתח את האמצעים לשיגור נשק גרעיני".

ראש הממשלה המשיך וציין כי "איראן מונעת מפקחי סבא"א גישה לאתרים חשובים, שאת חלקם אנחנו חשפנו באמצעות הפעילות שלנו. היא ממשיכה בתוקפנותה המשתוללת ברחבי המזרח התיכון ומעבר לו. היא מחמשת, מאמנת, מממנת ושולחת טרוריסטים. איראן עושה את כל זה, ורוב הקהילה הבין-לאומית לא עושה דבר כדי לטפל בזה. גרוע מכך, מדינות רבות שותפות לתוקפנות הזאת".

לכתבות נוספות בנושא >> 

דיווח: מיכל הגז שהתפוצץ באיראן נועד להגיע למתקן גרעין

פיצוץ עז סמוך לבסיס צבאי באיראן; הרשויות: "מיכל גז התפוצץ"

צילומי לוויין חושפים: הפיצוץ באיראן אירע ליד אתר ייצור טילים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם בריאן הוק
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם בריאן הוק | צילום: לע''מ

"איראן ניסתה להרתיע את ארה"ב מלנקוט צעדים נגד התוקפנות שלה היא רצתה להפעיל מספיק לחץ כדי לגרום לארה"ב לסגת מהמערכה של הפעלת לחץ מקסימלי", המשיך. "משמרות המהפכה האיראניות פתחו במלחמת פרוקסי נגד כוחות ארה"ב ובנות בריתה באזור, ואני יכול לומר שהתוכנית נכשלה. היא נכשלה משום שארה"ב סירבה להירתע, ולמעשה קיבלתם החלטה חשובה ואמיצה לחסל את סולימאני, ובאמצעות סילוקו שרטטתם קו ברור, קו החקוק במעשים ולא במילים, והמעשים האלה מהדהדים בעוצמה כל הזמן ולכולם באזור הזה".

"אלמלא הנחישות להפעיל כוח צבאי נגד אלה שמתכננים לתקוף אותך, הסכנה פשוט הולכת ומתעצמת", ציין נתניהו. "זוהי מדיניות שגם אנחנו אימצנו. אנו נחושים לחלוטין למנוע מאיראן להתבסס צבאית בסביבתנו הקרובה ביותר. אנחנו נוקטים בפעולות צבאיות חזקות שוב ושוב נגד איראן ובני חסותה בסוריה ובמקומות אחרים, עפ"י הצורך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם בריאן הוק
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם בריאן הוק | צילום: לע''מ

נתניהו פנה לאייתוללות בטהראן ואמר: "ישראל תמשיך לנקוט בפעולות הללו שהן הכרחיות כדי למנוע מכם לייצר עוד חזית טרור וצבא נגד ישראל בסוריה. ואני אומר לבשאר אל-אסד: אתה מסכן את עתיד המדינה שלך והמשטר שלך. ישראל לא תאפשר לאיראן להקים נוכחות צבאית בסוריה".

עוד ציין נתניהו כי "אני מאמין שהגיע הזמן ליישם לאלתר את מנגנון הסנקציות האוטומטיות. אני לא חושב שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו להמתין. אסור לנו להמתין שאיראן תתחיל את הפריצה שלה לעבר נשק גרעיני, כי כשזה יקרה, זה יהיה כבר מאוחר מדי לסנקציות. ולכן, העמדה שלי נותרה ברורה. אנחנו נעשה את כל הנדרש כדי למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני".