רה"מ נגד הנגבי: מצר על אמירות כאילו מצוקת הקורונה לא אמיתית

נתניהו התנער מדברי השר שעוררו סערה: "הנגיף גובה גם בישראל מחירים כבדים של חיים, בריאות ופרנסה. המצוקה היא אמיתית" • יאיר לפיד: "נפלטה להנגבי המדיניות של הממשלה"

זמן צפייה: 03:44

ראש הממשלה בנימין נתניהו התנער הערב (שבת) מדברי השר צחי הנגבי, שעוררו סערה, ומטעמו נמסר: "מצר על אמירות כאילו מצוקת הקורונה היא לא אמיתית. כמו בכל העולם, הקורונה גובה גם בישראל מחירים כבדים של חיים, בריאות ופרנסה. המצוקה היא אמיתית וראש הממשלה עמל מסביב לשעון כדי לתת לה מענה. לרבות סיוע כלכלי והזרמת כספים מהירה לעסקים ולאזרחים".

עוד בחדשות 13 >>

אחרי הסערה – הנגבי מתנצל: "ער למצוקה הגדולה של ציבור שלם"

האוניברסיטאות הודיעו: ממחר – לא יתקיימו בחינות בקמפוסים

"לא כל אחד היה עושה זאת": אב הילדים שניצלו הודה למשפחת המחלץ

ראש הממשלה נתניהו וצחי הנגבי
ראש הממשלה נתניהו וצחי הנגבי | צילום: רויטרס

בתוך כך, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס בריאיון למהדורת השבת לדבריו של הנגבי, ותקף: "להנגבי נפלטה המדיניות של הממשלה". לדברי לפיד, "רק בקבינט הקורונה יש 14 שרים – ככה לא מנהלים. הם כל היום רבים אחד עם השני, כי אף אחד לא יודע מעל מה הוא אחראי".

[brightcove_iframe video_id='programs-shabbat-edition-articles-part-2007042028' autoplay='0' credit='' desc='יאיר לפיד בריאיון במהדורת השבת' kid='0_e8600grx' duration='388'']

"מדינת ישראל מנהלת את המגפה רע מאוד", המשיך לפיד. "צריך לעשות בדיקות וחקירות, היה צריך לפתוח את הכלכלה מהרגע הראשון באופן מובנה, ולהזרים כסף למשק. למדינה יש כסף, הסיבה שלא יודעים להוציא אותו היא כי הניהול מבולגן. לא עושים החלטות ענייניות, הכול פוליטיקה. העובדה שישראל מדינה אדומה – עלבון להתנהלות שלנו".

יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד
יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום שר האוצר ישראל כץ התייחס אף הוא לדברים, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "רבים בציבור הישראלי נקלעו למצוקה כלכלית עקב מגפת הקורונה. אני וחברי מחוייבים לעשות הכול כדי לחבק את כולם ולתת להם כל סיוע נדרש - עד להגעה לעתיד בטוח. לא להטיח בהם האשמות וביטויי גנאי".