בשל קשיים בחלוקת התיקים: השבעת הממשלה תידחה ליום ראשון

נתניהו, שנתקל בחוסר שביעות רצון מצד כמה מחברי מפלגתו לאור התפקידים שהציע להם, ביקש לדחות את השבעת הממשלה, שנקבעה להתקיים ב-13:00. הנגבי ודיכטר הודיעו שיעדרו מההצבעה: "יריקה בפרצוף"

זמן צפייה: 04:18

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ החליטו היום (חמישי) כי השבעת הממשלה תידחה ליום ראשון בשעה 13:00. זאת, לאחר שנתניהו התקשה להשלים את חלוקת התיקים, לאור חוסר צביעות רצון מצד ח"כים במפלגתו בנוגע לתפקידים שהוצעו להם. "רה״מ נתניהו פנה לגנץ בבקשה לדחות את ההשבעה ליום ראשון על מנת לאפשר לו לסיים את חלוקת התיקים בליכוד. גנץ נענה לבקשתו של נתניהו. גנץ הודיע לנתניהו כי בהתאם לסיכום ולדחייה, בכוונתו למשוך את התפטרותו מתפקיד יו"ר הכנסת", נמסר מטעם הליכוד וכחול לבן. "כמו כן, סוכם כי היום יונח בכנסת החוק הנורבגי במתווה שסוכם בין הצדדים". ואכן, גנץ משך את בקשתו להתפטר מתפקיד יו"ר הכנסת, ויריב לוין משך את בקשתו להתפטר מתפקידו כשר.

ח"כ גילה גמליאל קיבלה הצעה שהיא סירבה לה, כך גם דוד אמסלם, וגם בגזרת משרד האוצר, אותו כבר סוכם שכץ יקבל, ישנן בעיות לגבי תחומי האחריות. ח"כ צחי הנגבי וח"כ אבי דיכטר כבר הודיעו שלא ישתתפו בהצבעה על כינון הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במוקד משרד הבריאות
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במוקד משרד הבריאות | צילום: רויטרס

דיכטר ציין כי הוא יעדר "נוכח העובדה שראש הממשלה וראש תנועת הליכוד לא טרח כלל להיפגש עימו עד שעה זו ולהציע לו תפקיד ראוי בממשלה". דיכטר אמר למקורביו: "זלזול שכזה אינו רק כלפיי, אלא מהווה יריקה בפרצופם של 130 אלף מתפקדי ליכוד שבחרו בי בעשירייה הראשונה בליכוד". הנגבי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "נכון לעכשיו, דקות לפני הצגת הממשלה, עדיין לא זומנתי לשיחה בעניין הממשלה החדשה. אני מניחה שלא זקוקים לי הערב בכנסת".

ייתכן שכמו הנגבי דיכטר, ח"כים נוספים יבחרו שלא להגיע להשבעה. כל עוד נתניהו לא יפתור את הבעיה הזו - ככל הנראה לא תהיה השבעה הערב. בכחול לבן לא נרשמו דרמות מיוחדות. לפי לוח הזמנים הנוכחי, ב-23:00 בלילה יהיה ניתן להשביע את הממשלה אך כאמור בשלב זה אף אחד, כולל נתניהו וגנץ עצמם, לא יודעים אם זה יקרה.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר בתגובה להחלטה לדחות את השבעת הממשלה: "אני אגיד לכם דבר אחד על הפארסה שהייתה היום בכנסת - כשמשהו מקולקל הוא מקולקל, הממשלה הזאת קמה באופן מקולקל מסיבות מקולקלות, הכול עקום, הכול מושחת, הכול בשביל ג'ובים במקום בשביל ערכים וככה זה גם נראה".