נתניהו: אם גנץ יפסיק לפעול נגד הממשלה - הוא יהיה ראש ממשלה

רה"מ אמר בריאיון לערוץ 20 כי מינוי יו"ר כחול לבן לתפקיד תלוי בו וטען כי הוא מנסה למנוע בחירות: "אם הוא יפסיק להתעמת איתנו בכל דבר ולעכב את התקציב - זה יתפרק מאליו"

זמן צפייה: 05:36

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין היום (שני) לערוץ 20 וטען כי הוא מנסה למנוע בחירות ומעוניין ברוטציה עם ראש הממשלה החליפי בני גנץ. כנשאל אם יו"ר כחול לבן יהיה ראש ממשלה, ענה כי "זה תלוי בו. אם הוא יפסיק לכהן כראש סיעה שהיא נגד הממשלה, שמתעמתת איתנו בכל דבר ושמעכבת את התקציב - אם הוא יפסיק עם זה אז הוא יהיה ראש ממשלה. אם לא זה יתפרק מאליו".

מוקדם יותר היום דרש גנץ דרש מנתניהו לאשר את החוק לדחיית התקציב בשלוש קריאות תוך 24 שעות, כדי "להסיר את איום הבחירות בלי טריקים ובלי שטיקים". לטענת יו"ר כחול לבן, "העברת דחיית התקציב בקריאה טרומית בלבד היא סיפור מעשייה שלא יקויים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: אשר את הדחייה תוך 24 שעות; נתניהו: יש תקציב מוכן

מהבוקר: 20 שריפות מבלוני תבערה; ראשי הרשויות: "דורשים מענה"

בג"ץ ביטל את צו הריסת בית המחבל שהרג את הלוחם עמית בן יגאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים | צילום: קובי גדעון /לע''מ

נתניהו השיב לגנץ בפתח ישיבת סיעת הליכוד ואמר כי "אנחנו לא צריכים 24 שעות, אנחנו לא צריכים אפילו 24 דקות. יש לנו תקציב מוכן ומותאם לקורונה, בדיוק למה שצריכים היום אזרחי ישראל. זה מזרים כסף גם לכיסים של האזרחים, גם לעסקים, זה מוכן וזה מה שצריך להעביר ואפשר לעשות את זה מייד".

"אני קורא לנתניהו להעביר החלטת ממשלה עוד הערב ולתת תוקף אמיתי להבטחתו מאמש – לדון ולאשר את תקציב המדינה בתוך 100 ימים מהיום", המשיך גנץ. "בתוך 24 שעות ההצעה יכולה להיות מאושרת גם בקריאה שנייה ושלישית. זה אפשרי, זה חוקתי, זה נכון, זה מוסרי".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

"אזרחי ישראל שבעים מתרגילים פוליטיים שהם ורק הם משלמים עליהם את המחיר. הסכמים שלא שווים את הנייר שעליהם נכתבו אינם הסכמים, ולא מבטיחים לציבור אחדות כדי לפרק את החברה הישראלית ולהשניא אדם על חברו - בחירות בעת הזו, כשיש הסכם שמאפשר אחרת, הן הפקרות ויריקה בפרצופם של מיליון חסרי עבודה".

לדברי ראש הממשלה החליפי, "כחול לבן לא שינתה דבר בעמדותיה מאז חתמה על הסכם קואליציוני גם כשזה לא היה נוח. אדוני ראש הממשלה, לא מאוחר לתקן. בוא ונאמר יחד: אין בחירות, יש יציבות, יש תקציב, יש התמודדות עם הקורונה. מי שרוצה את טובת המדינה - יקדם תקציב עד סוף 2021. מי שרוצה את טובתו - ינהג אחרת".