גנץ: "חופש ההפגנה – קדוש"; רה"מ: "הגינוי צריך להיות שוויוני"

עימות במהלך ישיבת הממשלה בין נתניהו ליו"ר כחול לבן. גנץ התעקש להחזיר את התקשורת לחדר והתייחס להפגנות: "חייבים לאפשר לאנשים להמשיך למחות". רה"מ: "הטענות שאנו רוצים להגביל - אבסורד"

זמן צפייה: 02:38

נתניהו וגנץ התעמתו היום (ראשון) מול המצלמות במהלך ישיבת הממשלה סביב ההפגנות בסוף השבוע. תחילה דיבר ראש הממשלה, התייחס לקורונה ואמר שקבינט הקורונה יאשר הגבלות חדשות. כאשר נתניהו סיים, התבקשה התקשורת לצאת מהחדר. אולם, גנץ התרעם על כך שהצלמים והכתבים יוצאים לפני שנתן את ההצהרה שלו.

נציגי התקשורת הוחזרו לחדר ואז גנץ התייחס להפגנות ואמר: "חופש ההפגנה - בעיניי זו זכות קדושה. שכל מי שיושב בשולחן הזה מאמין בה. אנחנו כמובן חייבים לאפשר לאנשים להמשיך להפגין מצד אחד ולתת את הגיבוי למשטרת ישראל ולרשויות שלטון החוק מצד שני".

לעוד כתבות בנושא:

העצורים מההפגנה מול מעון רה"מ שוחררו; מ"מ המפכ"ל: נפיק לקחים

הפגנה מול מעון רה"מ: בכיר לשעבר בחיל האוויר עוכב

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

נתניהו המתין לסיום דבריו של גנץ, והתבטא בפעם השנייה: "חופש ההפגנה הוא דבר שאפשרנו בהסגר ברגעים הקשים. הטענות שאנו רוצים להגביל הן אבסורד. אינני מתערב בהחלטות המשטרה. הגינוי לפורעים צריך להיות שוויוני בכל חלקי המערכת הפוליטית".

הלילה, כזכור, בית המשפט שחרר את שלושת המפגינים שנעצרו בליל שבת מול ביתו של ראש הממשלה. לאחר דיון של שעתיים, כשמחוץ לאולם מפגינים רבים ובהם בכירי מערכת הביטחון לשעבר, החליט בית המשפט לשחרר את השלושה - בהם תת אלוף במיל' אמיר השכל, בכיר לשעבר בחיל האוויר, ללא תנאים מגבילים.

תא''ל אמיר השכל
תא''ל אמיר השכל | צילום: חדשות 13

השופטת אורנה סנדלר איתן דחתה את בקשת המשטרה להרחיק אותם מירושלים למשך 15 ימים. "הזכות להפגין היא זכות יסוד", אמרה, "ובקשתה של המשטרה היא בגדר סתימת פיות".

מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן התייחס למעצרם של המפגינים, ואמר: "תפקידה של המשטרה לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכל אדם ולשמור על שלום הציבור ובטחונו, זאת ללא קשר לנושא ההפגנה, לזהות המפגינים או לעמדותיהם. המשטרה תפיק לקחים מאירוע זה כפי שעשתה בעבר. יחד עם זאת, אין תחליף לשיקול דעת מפקדים. צריך לזכור שהמשטרה מאפשרת מדי יום קיומן של הפגנות ומחאות רבות בכפוף לחוק וכך תמשיך לעשות גם בהמשך".

שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר על החלטת בית המשפט כי "חופש הביטוי והזכות להפגין הן אבני יסוד בדמוקרטיה שאין לערער עליהן אלא במקרי קיצון. זו ההחלטה המתבקשת ועל המשטרה להפיק ממנה לקחים בנוגע לכל הפגנה עתידית".