אדלשטיין על פתיחת מוסדות החינוך החרדיים: נקנוס ונשלול רישיון

שר הבריאות התייחס לפתיחת המוסדות החינוכיים בערים חרדיות בניגוד להנחיות, ואיים: "מי שיפתח מוסד שאינו לגילי 6-0 צפוי אולי לשלילת תקציבים - שאף אחד לא יאשים אחר כך את המדינה בהתעללות"

יולי אדלשטיין
8 מיליון מנות חיסון ל-4 מיליון אזרחים. שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: לע"מ

שר הבריאות יואל (יולי) אדלשטיין התייחס הערב (ראשון) לפתיחת המוסדות החינוכיים בניגוד להנחיות בערים חרדיות, והצהיר: "אין שום אישור לפתוח שום מוסד חינוכי שאינו לגילי 6-0. מי שעושה זאת צפוי לקנסות כבדים - ואולי גם לשלילת רישיון ותקציבים".

"זה לא עונש", הבהיר השר. "זו פעולה רפואית לטובת כל האזרחים. אם ניזהר, אם נשמור על הכללים הבסיסיים - נוכל להיכנס לחורף עם מספרי תחלואה סבירים". אדלשטיין הוסיף: "הגענו לאחוזים סבירים של בדיקות חיוביות, מספרים שאפשר לחיות איתם. אבל גם בנתונים הנמוכים - הקורונה עדיין איתנו".

עוד בחדשות 13:

רה"מ: דוחה את הטענות על שיקולים פוליטיים במתווה היציאה מהסגר

כ-200 אלף מובטלים בספטמבר: שיעור המפוטרים גבוה מהגל הראשון

דיונים במשרד החינוך: הלימודים בגנים יקוצרו לחמישה ימים?

יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין | צילום: לע''מ

ממונה הקורונה במגזר החרדי רוני נומה הצהיר: "לבקשת ראשי הרשויות ובתיאום מלא עמם הותרה פתיחת גני ילדים לגילי 6-0. יחד עם זאת, על אף הירידה ברמת התחלואה, חשוב להבהיר באופן חד משמעי כי חל איסור מוחלט לפתוח תלמודי-תורה או כל מוסד חינוכי המיועד לילדים שמעל גיל 6, שלא בתנאי פנימיה, בהתאם למתווה שנקבע בתקנות. מוסדות ועמותות שיפרו את הנחיות ויפעלו בניגוד לחוק מסתכנים בהליך מנהלי או פלילי וכן בשלילת רשיון וביטול תקציבים במקרים המתאימים".

בתוך כך ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב הערכת מצב במטה המשטרה בבית דגן, בנושא אכיפת הגבלות הסגר. "קורא לכל ראשי הציבור החרדי לקיים את הכללים, לדאוג שהם יכובדו - ובכל מקרה, צריך לעשות גם אכיפה, להבטיח שהסגרים יכובדו. הייתי שמח שהדבר ייעשה בהידברות אבל אנחנו צריכים גם אכיפה וגם הסכמה. אנחנו בעיקר מתמקדים בסגרים ובקנסות".

מוקדם יותר היום ביקש נתניהו לדחות את הטענות לפיהן שיקולים פוליטיים הכריעו במתווה החזרה לשגרה. "אנחנו יוצאים מהסגר בזהירות ובאחריות, בדיוק לפי המתווה שהוצע לנו על ידי המומחים וע"י משרד הבריאות - כולל לגבי הערים האדומות", אמר ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: תקשורת ראש הממשלה

"בניגוד למה שנטען בתקשורת, לא הסכמנו לשום שינוי במתווה שהוגש לנו ע"י המומחים, ואני דוחה בתוקף את הטענות על השיקולים הפוליטיים. לא היו שום שיקולים כאלה, וכל השרים שהשתתפו בדיון יעידו על כך", הוסיף.

"בערים האדומות נשמור על כתר, עד שגם הן יורידו את נתוני התחלואה והערים הללו יהפכו לירוקות", אמר. "אני קורא לציבור החרדי למלא אחר ההנחיות. הרבה מקיימים אחריהן, אבל יש גם ציבור לא קטן שלא ממלא אחריהן". עוד הודיע נתניהו כי יכנס השבוע את קבינט הקורונה כדי להמשיך לדון בשלבים הבאים של המתווה".