רה"מ: הקורונה מאחורינו; בכירים במערכת הבריאות: אמירה מסוכנת

ברקע העלייה במקדם ההדבקה, גורמים במערכת הבריאות התנערו מדברים שאמר נתניהו בריאיון ל"פוקס ניוז". לטענתם, דבריו עלולים ליצור שאננות ולפגוע במשמעת להנחיות ובמבצע החיסונים

זמן צפייה: 04:37

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו טען הערב (חמישי) בריאיון לרשת "פוקס ניוז" כי "מגפת הקורונה מאחורינו", בכירים במערכת הבריאות התנערו מאמירתו, וטענו כי היא מסוכנת. לדבריהם, הדברים של נתניהו עלולים ליצור שאננות, לפגוע במשמעת להנחיות ובמבצע החיסונים.

דבריו של ראש הממשלה מגיעים ברקע מגמת העלייה במקדם ההדבקה, שקרוב ל-1. בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מספר חולי הקורונה שבמצב קשה ממשיך במגמת הירידה. נכון להיום, 699 חולים במצב קשה, מהם 224 מונשמים. ביממה החולפת אובחנו 4,143 בני אדם חיוביים לקורונה, כאשר 5.2% מהבדיקות היו חיוביות.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בכך, עלה מספר הנדבקים מפרוץ המגפה ל-791,319, מהם 42,276 נשאים פעילים. מניין המתים עלה ל-5,815. בד בבד, נמשך גם מבצע החיסונים, כאשר עד כה חוסנו יותר מ-4.85 מיליון ישראלים במנה הראשונה, מהם 3.57 קיבלו גם את המנה השנייה.

אתמול הצהיר סגן שר הבריאות יואב קיש כי שלב ההקלות הבא המתוכנן ליום ראשון נמצא בסכנה בשל העלייה בתחלואה, אלא שבצמרת משרד הבריאות סתרו את דבריו, והבהירו אמש כי שלב ההקלות השלישי צפוי להתקיים כסדרו.

כזכור, ביום ראשון צפויים לשוב לפעילות כיתות ז'-י' ביישובים ירוקים, צהובים וכתומים גבוליים, וכן בתי קפה ומסעדות קטנות שיפעלו בהתאם לתו הסגול, כך שתותר ישיבה בחוץ בלבד. באותו היום ייפתחו למחוסנים או מחלימים בלבד גם מסעדות בהזמנה מראש, מלונות, גני אירועים, כנסים ואטרקציות. מגבלת ההתקהלות תעמוד על 20 אנשים בפנים ו-50 בחוץ, למעט ביישובים אדומים.