סביבת נתניהו: "השלמנו עם הקמת ממשלת השינוי - נפיל אותה"

מקורבים לרה"מ מסרו לחדשות 13 כי הוא הבין שאין לו דרך לעצור את הקמת הממשלה של בנט ולפיד • מחלוקות מעכבות את החתימה על ההסכם הקואליציוני - לפי הערכות הסוגיות ייפתרו בקרוב

זמן צפייה: 05:20

בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרו הערב (חמישי) לחדשות 13 כי הוא השלים עם העובדה כי ממשלת השינוי תקום, אך הוסיפו: "נפיל אותה מהאופוזיציה". יתרה מזאת, בפרסומים ברשתות החברתיות של הליכוד אותתו היום כי העברת השלטון תעשה באופן מסודר.

בתוך כך, עדיין קיימות מחלוקות בגוש השינוי בנוגע להסכמים הקואליציוניים, שאף מעכבות את החתימה עליהם. עם זאת, על פי הערכות הסוגיות יפתרו בקרוב וכל ההסכמים ייחתמו מחר. הנקודות הבעיותיות שעומדות כעת על הפרק הן פיקוח על הבנייה בשטחי C, מנגנון הטלת הווטו בממשלה וחוקי נתניהו.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1006212015' autoplay='0' credit='' desc='תוכנית המתנחלים נגד בנט: יאתגרו את רה"מ המיועד עם "מבחני ימניות"' poster='' kid='1_jbck9tq5' duration='74']

יש לציין כי המחלוקות נמשכות גם מול יו"ר רע"ם מנסור עבאס, כשלטענתו עשה ויתורים מול הציבור הערבי כדי להיכנס לקואליציה. מנגד, מתוצאות סקר שהזמין עולה כי הציבור הערבי תומך בכניסתו לממשלה, כאשר 65% מהנשאלים סיפרו כי הם בעד המהלך, ואילו רק 33% התנגדו.

תוכנית המתנחלים נגד בנט: יאתגרו את רה"מ המיועד עם "מבחני ימניות"

המתנחלים מתכננים להציב לראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, וליו"ר תקווה חדשה גדעון סער "מבחני ימניות", תחילה עם הסדרת או פינוי המאחז אביתר. לאחר מכן יפעילו לחץ על בנט לכנס את מועצת התכנון שמאשרת בנייה בשטחים. בשיחות סגורות של ראשי המתנחלים עם ימינה, מסרו להם כי אמנם לא יחילו ריבונות על שטחי יהודה ושומרון, אך גם הבנייה לא תוקפא.