רה"מ בעקבות הקול הבדואי: קיים פגישה עם ראשי היישובים במגזר

בחירות 2021: ברקע המאמצים הרבים של הליכוד לקבל קולות של אזרחים ערבים, נתניהו יוועד גם עם בכירים בחברה הבדואית. יוזם הפגישה - ראש עיריית דימונה בני ביטון

נתניהו מציג את תוכנית הסיוע הכלכלית
"ביה"ד בהאג מתעלם מפשעי המלחמה האמיתיים". נתניהו, השבוע | צילום: עמוד הפייסבוק של ראש הממשלה

בחירות 2021: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שלישי) פגישה עם ראשי היישובים במגזר הבדואי, במטרה להסתער גם על הקול שלהם, בנוסף לקולות המגזר הערבי. מי שיזם את הפגישה הוא ראש עיריית דימונה בני ביטון.

עוד בחדשות 13:

8,628 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – 9.8% מהבדיקות חיוביות

יהונתן פדידה הורשע בדריסתם למוות של רוכבי האופניים בשרון

שתי נשים מאשדוד עוכבו לחקירה בחשד שתקפו ילדה בפארק • תיעוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו

מהלך זה של נתניהו מגיע בהמשך למאמציו לזכות בתמיכת המגזר הערבי - ניסיון שמתקבל באופן שנוי במחלוקת. לפני כעשרה ימים נקבעה פגישה של ראש הממשלה עם ראשי רשויות במספר יישובים ערביים, וכמה מהם קראו להחרים את הפגישה - בטענה כי מדובר ב"ניצול פוליטי של אוזלת יד הממשלה במאבק  באלימות".

את הפגישה, שיזם יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס בתיאום עם יו"ר ועד ראשי הרשויות הערביות מודר יונס, החליטו להחרים בין היתר ראש מועצת כפר כנא יוסף עואודה, ראש עיריית סכנין ספות אבו ריא, ראש עיריית עראבה ואכד עומר, ראש עיריית כאוכב אבו אל-היג'א זאהר סלאח, וראש עיריית טירה מאמון עבד אלחי.

מהומות בנצרת במחאה על ביקורו של נתניהו | צילום: רויטרס

לאחרונה נתניהו אף ערך ביקור בנצרת במסגרת קמפיין הבחירות. עשרות בני אדם הפגינו נגד ביקורו ו-19 מפגינים נעצרו. מהמשטרה נמסר כי הם לא נשמעו להוראות השוטרים, מנעו מהם להקים את מחסומי האבטחה לביקור וכן ניסו להיכנס לשטח שנסגר סביב בניין העירייה.

מי שעוד לקחו חלק במחאה שהתארגנה באזור הם חברי כנסת מהרשימה המשותפת, בהם מטאנס שחאדה וסונדוס סאלח, שאף תועדו כשהם מורחקים מהמקום על ידי השוטרים. בהמשך, הועברה סאלח לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.