אחרי ההכרה בגולן: נתניהו שוקל לספח חלקים מהגדה המערבית

גורמים בסביבת רה"מ אמרו כי בעבר התנגד למהלך, אך בשבועות האחרונים שינה את עמדתו. לדבריהם, במקרה שתקום ממשלת ימין צרה - הסבירות לכך תעלה משמעותית • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:27

פרסום ראשון: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לספח או להחיל את החוק הישראלי על חלקים מהגדה המערבית לאחר הבחירות – כך פורסם הערב (שבת) בחדשות 13.

גורמים בסביבת נתניהו שאינם קשורים לקמפיין הבחירות אמרו כי בעבר התנגד נתניהו לסיפוח או להחלת החוק הישראלי על הגדה המערבית אך בשבועות האחרונים שינה את עמדתו והוא פתוח יותר לרעיון של קידום מהלך כזה - לכל הפחות לגבי ההתנחלויות.

טראמפ חותם על ההכרה ברמת הגולן כשנתניהו לצידו

המקורות ציינו כי ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן נתנה דחיפה נוספת לנתניהו לבחון אפשרויות של סיפוח או החלת החוק הישראלי על חלקים בגדה המערבית. לדבריהם, אם תקום ממשלת ימין צרה אחרי הבחירות התרחיש הזה יהפוך לממשי עוד יותר והסבירות לכך תעלה משמעותית.

עיתוי מהלך כזה יהיה אחרי הצגת תכנית השלום של טראמפ ולאחר שהפלסטינים ידחו אותה וישראל תקבל אותה בחיוב עם הסתייגויות. בתרחיש כזה נתניהו סבור כי ניתן יהיה לקבל גיבוי של ממשל טראמפ למהלכי סיפוח או החלת החוק הישראלי לפחות על שטח ההתנחלויות או על כמה מגושי ההתנחלויות.

לשכת ראש הממשלה לא הכחישה את הדברים ומסרה: "איננו מתייחסים לפרטים"