ח"כים חרדים לרה"מ: תן את הבכורה ברוטציה לח"כ שיאחד את הימין

פרוש ואייכלר מיהדות התורה הוציאו קריאה פומבית לנתניהו, שבה דרשו ממנו להצהיר כי כל ח"כ שיצליח לאחד מאחוריו את 65 המנדטים של הימין - יכהן ראשון כרה"מ. "הדרך היחידה למנוע ממשלת שמאל"

זמן צפייה: 00:45

המרוץ להקמת ממשלה: סגן השר מאיר פרוש וחבר הכנסת ישראל אייכלר מיהדות התורה הוציאו הערב (ראשון) קריאה פומבית לראש הממשלה בנימין נתניהו, ודרשו ממנו להצהיר שכל מי שיאחד מאחוריו את 65 חברי הכנסת של הימין יכהן ראשון ברוטציה, "זאת במטרה לשלול מבנט את הסיבה לרוץ לחיקו של גוש השמאל", לשון ההודעה.

את מכתבם פתחו השניים בתזכורת לנתניהו, וכתבו כי "במהלך השנתיים האחרונות, ולאורך ארבעה סבבי בחירות, תמכו הסיעות החרדיות והדתיות בגוש שבראשות הליכוד, מתוך כוונה להקים ממשלה ימנית איתנה על בסיס הערכים והמסורת, לצערנו ללא הצלחה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המתיחות בשטחים: כוכבי הנחה לתגבר את האזור ב-3 גדודים נוספים

טרור הבלונים: שריפות ביישובי העוטף; בלון חשוד אותר ליד הרכבת

אחרי המחאה והביקורת: אושרה רפורמת "נפש אחת" למען נכי צה"ל

מאיר פרוש מקים לשכת מחאה מול כלא מעשיהו
מאיר פרוש | צילום: חדשות 13

השניים כתבו לראש הממשלה כי בקשתו לשמור על גוש ליכוד-דתיים-חרדיים "מובנת בהחלט", אולם הדגישו כי "אין לנו שום רצון להגיע לבחירות חמישיות שעלולות להסתיים בתבוסה למפלגות הימין והחרדים. לכן, צריכים לגבש את מפלגות הגוש המסורתי למאמץ משותף להקמת ממשלת ימין, למנוע בחירות ולא להקדימן".

"הדרך היחידה למנוע ממשלת שמאל וגם למנוע בחירות היא הצהרה ברורה שלך בטרם תקום ממשלת שמאל כי תעניק לאחד מגוש הימין שיצליח לאחד את 65 חברי הכנסת של הימין את ראשות הממשלה לשנה וחצי הראשונות ברוטציה. בזמן הזה תכהן כראש הממשלה החליפי ותוכל לרכז את המאמץ המדיני מול ממשלת ביידן, הסכמי השלום והגרעין האיראני".

משה גפני, אריה דרעי, יעקב ליצמן
משה גפני, אריה דרעי, יעקב ליצמן | צילום: רויטרס

השר יעקב ליצמן הגיב לפרטים, ומסר: "אגודת ישראל אחידה בתמיכתה בבנימין נתניהו לאורך כל מערכות הבחירות האחרונות. יודגש כי מי שמחליט באגודת ישראל זו אך ורק מועצת גדולי התורה".

גם יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס למכתב, ומסר: "תנועת ש"ס הבטיחה בכל ארבע מערכות הבחירות האחרונות כי תתמוך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה. ש"ס עקבית בדעתה ובהבטחתה לציבור הבוחרים ותמשיך לעשות הכל להקמת ממשלת ימין".

חבר הכנסת ישראל אייכלר מיהדות התורה
חבר הכנסת ישראל אייכלר | צילום: חדשות 13

כזכור, ביום רביעי פקע המנדט שניתן לנתניהו להקמת ממשלה - וכבר באותו היום הוא הועבר ליאיר לפיד. מאז ועד היום, נועדו אנשי "גוש השינוי" על מנת לסגור את הפרטים האחרונים בממשלת האחדות המסתמנת. מהתמונה שעולה מהמו"מ בין הצדדים, בנט ישמש כראש הממשלה, בעוד שלפיד ייכנס למשרד החוץ ויהיה גם ראש ממשלה חליפי. משרד האוצר מיועד כרגע ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, והביטחון ליו"ר כחול לבן בני גנץ.