רה"מ: נצביע נגד בחירות; כחול לבן: הציבור סיים לקנות את שקריו

ברקע המשבר הפוליטי, נתניהו נשא דברים בישיבת סיעתו, ואמר: "ביום רביעי האופוזיציה תנסה לגרור את ישראל לבחירות מיותרות"; בכחול לבן תקפו: "אם לא היה משפט - היה תקציב"

זמן צפייה: 02:35

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) לאפשרות של פיזור הכנסת, והצהיר: "הליכוד תצביע ביום רביעי נגד הליכה לבחירות - ובעד אחדות". את הדברים אמר בפתח ישיבת סיעתו. "ביום רביעי האופוזיציה תנסה לגרור את מדינת ישראל לבחירות מיותרות", הצהיר.

"נצביע בעד אחדות: כדי שנמשיך להיאבק בנחישות בקורונה, כדי שנגיש עוד סיוע כלכלי, כדי שנמשיך לשמור על הביטחון ואחדות כדי שנחתום על עוד הסכמי שלום. אזרחי ישראל זקוקים לממשלה שפועלת לא למען בחירות, לא למען פוליטיקה, אלא למענם - למען כל אזרחי ישראל".

במפלגת כחול לבן יצאו נגד דבריו של נתניהו, ותקפו: "הציבור סיים לקנות את השקרים של נתניהו. אם לא היה משפט - היה תקציב". מנגד, בש"ס דווקא גיבו את ראש הממשלה, ומסרו: "גנץ וכחול לבן החליטו לפרק את הממשלה וללכת לבחירות. הניסיון לקדם הצעות חוק שנועדו להגביר מחלוקות ולעורר פילוג, במקביל לפיזור הכנסת, נועדו אך ורק לקושש קולות ומשדרים מצוקה פוליטית קשה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גופתו של יונתן היילו נמצאה בחוף הים בנתניה

ראש המכון הביולוגי: "החיסון יעיל – נתקלנו בעיכובים מיותרים"

הורים מהדרום עוכבו לחקירה בחשד שהתעללו בבתם התינוקת

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, התייחס מוקדם יותר היום בפתח ישיבת סיעתו לאפשרות קיום הבחירות ואמר כי "בעוד 48 שעות אנחנו יכולים לסיים את דרכה של הממשלה הגרועה ביותר בתולדות המדינה. אני קורא מפה למפלגת כחול לבן: מה שהיה היה. בואו נעשה יחד את הדבר הנכון. הגיע הזמן שתפסיקו להיות משתפי הפעולה של נתניהו. היו לכם כוונות טובות, זה לא הצליח. עכשיו צריך לתקן".

כידוע, הרקע להצהרת נתניהו הוא הצעד של כחול לבן שהודיעה כי בכוונתה לקדם עוד השבוע הצעות חוק בנושאי שוויון ואיסור על אפליה, ביניהם חוק יסוד השוויון, חוק הפונדקאות וחוק יסוד מגילת העצמאות. על פי הודעת המפלגה, "כחול לבן רואה בחבילת חקיקה זו אבני דרך משמעותיות בדרך לחברה טובה יותר ובטוחים שכל מי שבערכיו רואה את הציבור ואת טובת המדינה - יתמוך".

כאמור, הצעות החוק שיקודמו יהיו חוק יסוד השוויון - בהצעת חוק זו מוצע לעגן במסגרת "חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו" את הזכות לשוויון ואת האיסור על אפליה. בנוסף, תוגש הצעת חוק פונדקאות, שנועדה להרחיב את מעגל הזכאים לביצוע פונדקאות, ואת מעגל הנשים שיכולות לשמש כפונדקאיות.

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: חדשות 13

מלבד אלה, תוגש הצעת חוק יסוד מגילת העצמאות, שמטרתה היא לעגן בחוק יסוד את החובה לפרש את מכלול החקיקה הישראלית, לרבות חוקי יסוד אחרים, לאור הכרזת העצמאות כחובה פרשנית חוקתית, מה שיבטיח את מעמדה של הכרזת העצמאות כמקור השראה מחייב לפרשנות המשפט הישראלי כולו.

כזכור, אמש פורסם בחדשות 13 כי בכחול לבן מעריכים כי גנץ נוטה לתמוך בהצעת החוק הטרומית לפיזור הכנסת שתעלה ביום רביעי, בעיקר בשל הלחצים בתוך המפלגה. מנגד, בסביבתו של יו"ר כחול לבן אומרים: "הוא רק נוטה לתמוך בהצעה, אך ההכרעה תתקבל רק ביום שלישי בלילה".