נתניהו: "סימנים ראשונים של אופטימיות זהירה שהמגפה נבלמת"

ראש הממשלה התייחס לאפשרות של יציאה מהסגר ואמר: "נצא בצורה מדורגת ואחראית ולא ניכנע לשום לחצים פופוליסטיים" • מ"מ המפכ"ל: "האכיפה היא שמירה על בריאות הציבור - גם אם אינה פופולרית"

זמן צפייה: 07:15

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שלישי) למגפת הקורונה ואמר כי "יש לנו סימנים ראשונים של אופטימיות זהירה שאנחנו בולמים את המגפה, אבל זה מוקדם מדי להגיד את זה". את הדברים אמר בבית האבות "נווה הורים" שבירושלים. מאוחר יותר, נתניהו עבר בדיקת קורונה, ויצא שלילי.

"אנחנו נצא בצורה מדורגת ואחראית מהסגר ולא ניכנע לשום לחצים פופוליסטיים בעניין הזה", הוסיף נתניהו. "כל המומחים בלי יוצא מן הכלל אמרו - תחכו לפחות עוד שבוע, כך אנחנו עושים. כל אירופה עכשיו דוהרת אל הסגר השני, אם נפעל נכון אנחנו נצא מהסגר השני במצב טוב יותר בשעה שכל אירופה נכנסת אליו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גמזו: יש ירידה בתחלואה באזורים רבים – הסגר אפקטיבי

"מענק תינוק": סינגפור מציעה כסף למי שיביא ילדים בזמן המגפה

ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: תקשורת ראש הממשלה

בד בבד, ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן התייחס היום לאכיפת המשטרה את ההנחיות ואמר כי "אנו מחויבים לביטחונם המלא של תושבי מדינת ישראל, וכיום גם לשמור על בריאותם. לשמור על בריאותם זה לבצע אכיפה שלעיתים גם אינה פופולרית".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי אתמול אובחנו 5,657 נדבקים חדשים. בכך מספר החולים הפעילים עלה ל-63,809, מתוכם 872 במצב קשה, בהם 220 מונשמים ו-314 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה טיפס ל-1,784 כאשר עד כה החלימו כ-210 אלף ישראלים. יש לציין כי אתמול בוצעו כ-52 אלף בדיקות, מתוכן שיעור החיוביות עמד על 11.4%

מוקדם יותר, ממונה הקורונה פרופסור רוני גמזו התייחס לסגר ולהשפעותיו בתדרוך השבועי שלו. לדבריו, בזכות ההגבלות ניתן לראות צמצום בהיקף התחלואה. עם זאת, גמזו הוסיף כי שחרור הסגר עלול לכלול סגירת מוקדים בהם ישנה התפרצות של המחלה.

נוסף על כך, ממונה הקורונה התייחס גם למקרים הרבים בהם פוליטיקאים מפרים את ההנחיות, ומתח עליהם ביקורת: "כל אדם שבחר להיות איש ציבור, צריך לדעת שהכללים שחלים על הכלל - חלים עליו כפל כפליים. הפרת ההנחיות על ידי אנשי ציבור סודקת את אמון החברה".