היעד נקבע: אפס פליטות גזי חממה עד 2050

ראש הממשלה ושרת האנרגיה סיכמו על היעד הלאומי החדש כהמשך ישיר ל"חבילת האקלים" שאישרה הממשלה השבוע. בין היתר יתמקדו במציאת פתרונות על ידי מיזמים ישראלים

תחנת הכח בחדרה
תחנת הכח בחדרה | צילום: גיא חיימוביץ'

ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת האנרגיה קארין אלהרר סיכמו הבוקר (שישי) על קביעת יעד לאומי של אפס פליטות גזי חממה עד לשנת 2050. זאת, לקראת ועידת האקלים העולמית בגלאזגו, אליה יטוסו השניים כחלק ממשלחת רחבה כבר ביום ראשון.

היעד הוא המשך ישיר ל"חבילת האקלים" שאישרה הממשלה בתחילת השבוע. בין הפעולות שתנקוט הממשלה במטרה להגיע ליעד, נכללות פיתוח טכנולוגיות אגירת אנרגיה על מנת להשתמש באנרגיה מתחדשת גם כשאינה זמינה, פיתוח יכולות לכידת פחמן מהאטמוספירה ופיתוח החדשנות הישראלית - השקעה במיזמים ישראלים ירוקים ובפתרונות סביבתיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מיתוג מחדש: פייסבוק הכריזה על השם החדש – Meta

יאיר נתניהו האשים את היועמ"ש: "לא אכפת לו שאירצח"

הדלק מזנק והבהלה לחד-פעמי: גל עליית מחירים מיום שני

"משבר האקלים נוגע לחיים של כולנו", אמר ראש הממשלה. "ישראל היא אומת החדשנות, וביכולתה לתרום לעולם מהכישרון ומהיצירתיות שיש רק לנו. עם היעד החדש, ישראל מתייצבת לצד מדינות העולם המפותחות שכבר פועלות להשגת היעד של 0 פליטות. אנחנו מתגייסים לטובת האתגר העולמי, מייצרים פתרונות טכנולוגיים ונרתמים כדי להשיג יעד חשוב זה".

שרת האנרגיה קארין אלהרר אמרה כי "זהו צעד מאתגר, אך מתבקש במאבק של מדינת ישראל במשבר האקלים. אני בטוחה כי השקעה מסיבית בחדשנות, בשינוי הרגלי צריכת אנרגיה ובהסרת החסמים לקידום אנרגיות מתחדשות יצליחו להביא אותנו לאיפוס פליטות גזי חממה עד שנת 2050. ממשלת ישראל מחויבת למאבק במשבר האקלים למען עתיד ילדינו".

המדינות המפותחות בעולם אחראיות ל-70% מסך הפליטות העולמי ומדינות רבות, ביניהן ארצות הברית, צרפת, גרמניה, אוסטרליה ועוד, כבר הכריזו שבשנת 2050 על יעד אפס פליטות פחמן עד 2050.

בחודשים האחרונים התבצעה עבודת מטה נרחבת במטרה לגבש תכנית פעולה. לצורך כך, נבדקו כ-2,000 תרחישים במודלים שונים ונלקחו בחשבון טכנולוגיות שונות, תחזיות לצריכת אנרגיה, אפשרויות שונות לפיתוח רשת החשמל, ועוד.