גנץ לביטחון וליברמן לאוצר; עדיין ישנה מחלוקת על תיקי הביניים

סבב השיחות שקיימו ביומיים האחרונים בנט ולפיד עם ראשי מפלגות "גוש השינוי" הובילו למספר הסכמות, אך לצד זאת ישנם חילוקי דעות סביב תיקי המשפטים, החינוך וביטחון הפנים

זמן צפייה: 08:08

המגעים להקמת ממשלת בנט-לפיד: המשך המשא ומתן בין יו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד הוביל למספר הסכמות על חלוקת התיקים, כאשר לפיד ימונה לשר החוץ לצד תפקידו כראש ממשלה חליפי, יו"ר כחול לבן בני גנץ ישמש כשר הביטחון ויו"ר ישראל ביתנו יכהן כשר האוצר.

לצד זאת, ישנם ראשי מפלגות שטרם נמצא להם תיק, כגון יו"ר מפלגת העבודה שכידוע ביקשה בהתחלה את תיקי האוצר והמשפטים, כאשר כאמור ליברמן קיבל את האוצר, ואילו סביב המשפטים עדיין ישנם חילוקי דעות. מצד אחד, בנט מעוניין להעביר אותו למספר שתיים במפלגתו, איילת שקד, מצד שני גם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער לא מוכן לוותר בנושא. כמו כן, בנט הבטיח לשקד כי אם לא תקבל את משרד המשפטים, היא תמונה לשרת ביטחון הפנים - תיק עליו מתעקשת כעת גם מיכאלי.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

עימותים בי-ם: פצועים בעימותים בין מתפללים לכוחות המשטרה

המפכ"ל שבתאי: "לא מרגיש אשם, עשיתי כל מה שיכולתי"

תחקיר ניסיון הפיגוע: המחבלים נעצרו כשב"חים – ופתחו באש

נפתלי בנט, גדעון סער, אביגדור ליברמן ויאיר לפיד
נפתלי בנט, גדעון סער, אביגדור ליברמן ויאיר לפיד | צילום: רויטרס, דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

כזכור, בנט החל את סבב השיחות שלו עם ראשי מפלגות גוש השינוי אמש (חמישי) עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, כאשר היום אל השניים הצטרפו יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. "הפגישה חותמת רצף פגישות שהתקיימו היום במסגרת המאמצים להרכבת הממשלה. הפגישות כולן היו ברוח טובה עם נכונות להתקדם", נמסר מטעמו של בנט.

בתום סבב השיחות שקיים, כתב בנט בפייסבוק: "הלכתי בכל הכח עם נתניהו מהרגע שקיבל את המנדט. נתניהו נכשל. הוא לא הצליח לשכנע את סמוטריץ להכנס". בנוסף הוסיף: "מיותר לציין שאני מוכן ללכת רחוק ולשלם מחיר פוליטי אישי ב'בייס' שלי ובלבד שתקום ממשלה".

נתניהו ובנט בכנסת
נתניהו ובנט בכנסת | צילום: רויטרס

עוד מדבריו של יו"ר ימינה: "לא נעים לעמוד במרכז מתקפה מאורגנת. לקחתי על עצמי תפקיד קשה מאוד של מי שינסה להקים ממשלה שתחזיר את המדינה למסלול ותעבוד עבור האזרחים". לצד זאת, ציין: "יש עקרונות ליבה שאני לא מוכן לוותר עליהם וקווים אדומים שלא אעבור".