בנט חתם על מסמך: לא אשב בממשלה תחת לפיד

יו"ר ימינה התראיין בערוץ 20, שם התחייב שלא לשבת בממשלה בראשותו של יו"ר יש עתיד. באותו מסמך, הוסיף בנט סעיף שבו ביקש מנתניהו להתחייב שלא יקים קואליציה בתמיכתו של מנסור עבאס

נפתלי בנט " יו"ר ימינה
נפתלי בנט " יו"ר ימינה | צילום: חדשות 13

יומיים לפתיחת הקלפיות: יו"ר ימינה נפתלי בנט התראיין הערב (ראשון) לערוץ 20, שם חתם על מסמך שבו התחייב שלא לשבת בממשלה בראשותו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. באותו המסמך, הוסיף בנט סעיף משל עצמו, וביקש מבנימין נתניהו להתחייב שלא להקים קואליציה בתמכית מנסור עבאס.

בנט הציג את המסמך למצלמה, והצהיר: "הנה, אחתום עוד רגע, ולא אאפשר ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה - גם לא ברוטציה". כאן, פנה לנתניהו, ואמר: "אתה צריך להתחייב שלא תקים ממשלה על קולותיו של מנסור עבאס מהתנועה האסלאמית. נתניהו, אתה מוזמן עם הרבה כבוד - בוא תחתום. אני מחכה".

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער תקף את בנט ואמר: "אדם עלוב, רמאי אחד כבר יש לנו, לא צריך לחקות אותו. מאוד מצער שבנט גילה חוסר יכולת עמידה וחתם על המסמך הילדותי הזה, בעצם מסמך נאמנות לנתניהו, וגם גילה חוסר יושר אישי, וחבל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד לחדשות 13: "שואף להחליף את השלטון – לא פוסל אף אחד"

נסגר התיק נגד אפי נוה והשופטת: "אין סיכוי סביר להרשעה"

פרשת מותו של איתמר בן אבו: בן 17 מואשם בגרימת מוות ברשלנות

נתניהו ובנט בכנסת
נתניהו ובנט בכנסת | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הבוקר, הזמין בנט את נתניהו לעימות באולפני הערוץ, אלא שראש הממשלה החליט שלא להגיע. "מנהיג צריך להתייצב", טען בנט. "הוא לא פה - והנה אני פה". לדבריו, הספין של נתניהו הוא שימינה תתמוך בלפיד לראשות הממשלה, וזו הסיבה בגינה החליט לחתום על המסמך. "לא אכתיר אותו (לפיד) – אני איש ימין והוא איש שמאל. היחיד שהולך עם השמאל זה נתניהו".

ביום שישי, תכנן נתניהו להגיע אל ביתו של בנט על מנת להחתים אותו על כתב התחייבות לישיבה בממשלת ימין. "הילדים גילו מחוץ לבית כוחות שב"כ", סיפר בנט בריאיון לרדיו חיפה. "אם נתניהו יגיע - אפתח לו את הדלת, אבל אזמין אותו לעימות בשידור חי בכל ערוץ טלוויזיה".

בסופו של דבר, נתיהו לא הגיע. המשטרה הסירה את המחסומים ועזבה את המקום. ממפלגת ימינה נמסר בתגובה: "נתניהו בא להטריל, בנט הזמין לעימות - נתניהו ברח. עלות הגימיק: חצי מיליון שקלים למשלמי המסים. נתניהו רצה להטריל, וברח ברגע האחרון. הדיבייט מוכן, הכיסאות מחכים, ממה הוא מפחד?"

בכנס של הליכוד ברעננה, התייחס נתניהו לנושא, וסיפר: "תכננו להפעיל היום 'נוהל שכן' ולנסות להשיג הסכמה מנפתלי בנט על ממשלת ימין יציבה והתחייבות שלא לשבת עם לפיד בממשלה - עם או בלי רוטציה. כיוון שבנט הודיע שהוא לא מעוניין, החלטנו לוותר על כך".