בנט: ביקור נתניהו בנצרת ציני, החיבוק עם עבאס - בושה וחרפה

בריאיון לחדשות 13 טען יו"ר ימינה כי היחס של רה"מ למגזר הערבי הוא "פוליטי נטו", הסביר כי הסיבה להיפרדות מסמוטריץ' היא "הקצנה אין-סופית", ואמר כי המפלגה של סער "נולדה אצל יועץ תדמית"

זמן צפייה: 07:22

"איך בנימין נתניהו לא מתבייש להתחבק עם מנסור עבאס, אדם שביקר מחבלים שרצחו חיילים בליל הקלשונים? זו בושה וחרפה" - כך אמר הערב (רביעי) יו"ר ימינה נפתלי בנט בריאיון לחדשות 13. בנט, שנשאל אם הוא מאמין לחיבוק שמעניק ראש הממשלה למגזר הערבי, הודה כי לתחושותיו מדובר במהלך "פוליטי נטו", כלשונו, ואף כינה זאת כ"ציניות בלתי נתפסת".

בנט התייחס לתפקידו של עבאס, המכהן כסגן יושב ראש הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית, והסביר כי מדובר ב"תנועת אחות של חמאס". כאן, היישר מבט למצלמה, ודרש מנתניהו להסביר, "איך אתה מעז לתת לגיטימציה לתנועת האחות של חמאס?".

"היחס לאזרחים הערבים צריך להיות שוויוני לגמרי", ביקש להבהיר, "אבל, לנתניהו אין גבולות? להתחבק עם אנשים שרצחו חיילים? הוא צריך להתנצל בפני עם ישראל. בושה וחרפה", שב והדגיש. בנט נמנע מלהצהיר אם גם הוא יביא מועמד ערבי לימינה, והסכים רק לומר כי יביא "אנשים לפי ההתאמה לחזון שלי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בניגוד להצהרות: רק 100 אלף קיבלו השבוע את מנת החיסון הראשונה

מתכנת צבר 240 מיליון דולר בביטקוין – ושכח את הסיסמה

ארבעה מקרים נוספים של המוטציה הדרום אפריקנית התגלו בישראל

יו''ר ימינה נפתלי בנט
יו''ר ימינה נפתלי בנט | צילום: חדשות 13

בהמשך, הסביר בנט מדוע נפרד מבצלאל סמוטריץ', והאם מדובר היה בחילוקי דעות על רקע המיקומים ברשימה. "הוא פיצל", טען, "אני מאחל לו בהצלחה. התחרות הזאת של להיות עד יותר קיצוני, מפצל ופרובוקטיבי - אני לא בעניין הזה".

"אחת הסיבות להיפרדות היא הקצנה אין-סופית ופרובוקציות. מתקיפים אותי שאני מתראיין בתוכנית ששודרה בשבת. זו דרכי, וכבר 10 שנים שאני מתראיין בתוכניות שמשודרות בשבת. אני נשוי לאישה מבית לא דתי ואני לא מזדהה כמגזר. אנחנו עם אחד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט
בנימין נתניהו ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

אז למה אין בכוונתו של יו"ר ימינה לחבור לגדעון סער? "כי הוא בעוד מחנה", השיב. "סמוטריץ' אומר, 'אני רק נתניהו'. סער אומר, 'אני לא נתניהו'. אני אומר - לא מעניין אותי. את המצביעים מעניינת שאלה אחרת. מה גם, יש בינינו הבדל מהותי - אנחנו אנשים שעושים, והם מפלגה שנולדה אצל יועץ תדמית בתל-אביב".

בנט לא חסך דברים ממפלגתו של גדעון סער, ואף טען כי "כשאני חרשתי את הארץ בשנה האחרונה, סער ישב עם יועצי תדמית והכין מפלגה". לא זו בלבד, את חברי המפלגה זאב אלקין, צבי האוזר וסער עצמו כינה כ"פוליטיקאים ערמומיים. זה מה שישראל צריכה עכשיו? עוד ערמומיות פוליטית? יש לנו את מלך הערמומיות הפוליטית".

Israeli Justice Minister Ayelet Shaked Takes Part In A Jewish Home Party Meeting In The Knesset, Israeli Parliament, In Jerusalem
איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' | צילום: רויטרס

ממפלגת תקווה חדשה נמסר בתגובה: "נפתלי בנט, כדרכו - פזיז וחסר שיקול דעת. כשהוא בלחץ - הוא יורה לכל הכיוונים. לנפתלי בנט אין ולו חלק מזערי ממהישגים ומהרפורמות שבצע גדעון סער למען הציבור בישראל.גם בנט כבר מבין שגדעון סער הוא המנהיג היחיד שיכול להחליף את השלטון ולהוביל שינוי בישראל".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "השאלה פשוטה: האם בנט יישב או לא עם נתניהו בממשלה? בינתיים בנט מסרב ולא מוכן להתחייב לממשלת ימין. הוא קשר את גורלו לגדעון סער שאין לו ממשלה בלי לפיד ויתר השמאל".

מטעם בצלאל סמוטריץ' נמסר בתגובה: "יצא המרצע מן השק. למרות ניסיונות של בנט לגלגל את האחריות לפיצול על סמוטריץ', הוא הודה היום באמת לפיה הוא זרק את סמוטריץ' והציונות הדתית בשל רצונו להיראות טוב בפני החילונים במרכז ובשמאל. המשך החלטתו לשים את כל ערכי הימין והציונות הדתית בצד. אנחנו רואים שנפתלי החליט להתנהל בזריקת בוץ במלחמות פנים מגזריות, לא זו דרכנו. לא ניגרר אליה ולא נגרור אליה את הציבור שרוצה קמפיינים חיוביים".