בנט: "התחלתי במאמץ להקים ממשלת אחדות לאומית"

בפוסט שכתב, יו"ר ימינה הסביר מדוע נתניהו נכשל עד כה בהקמת ממשלת ימין, פירט את התנאים והמכשולים בדרך להקמת ממשלה עם "גוש השינוי", ואת תוכנית העבודה ביום שאחרי. "תלוי בהמון פשרות"

זמן צפייה: 07:27

"מהרגע שהבנתי שאין בכוונת נתניהו לבחור באחת משתי החלופות להקמת ממשלת ימין, התחלתי במאמץ להקים ממשלת אחדות לאומית" - כך כתב הערב (שישי) יו"ר ימינה נפתלי בנט בפוסט בפייסבוק. בהמשך הוסיף: "אין לי כל ביטחון שנצליח להקים את ממשלת האחדות הלאומית. התנאים לא קלים. מדובר במפלגות מאד שונות, ואף הפוכות בעמדות".

כמו כן, בנט הסביר מה הם צעדיו כעת למען הקמת ממשלת אחדות לאומית: "אני מקיים אינספור מפגשים ושיחות עם השחקנים השונים. אנחנו מזמינים פנימה כל מפלגה שתקבל את קווי היסוד של הממשלה. בהחלט גם הליכוד, סמוטריץ' והמפלגות החרדיות". בהתייחסו לסיכויים שתקום ממשלה כזו, כתב: "אינני יודע, אך נדע בקרוב. זה תלוי בהמון פשרות וויתורים של כל השותפים".

בהמשך לדבריו של בנט, ממפלגת הליכוד נמסר: "ממשלה שמחרימה 52 מנדטים של הימין ובנויה מ-50 מנדטים של שמאל, שמאל קיצוני והמשותפת היא לא ממשלת אחדות אלא ממשלת שמאל עם עלה תאנה ימני קטנטן". עוד הוסיפו לתקוף במפלגת השלטון: "בנט רוצה להיות ראש ממשלה בכל מחיר, כולל במחיר המלכת ממשלת שמאל. אם בנט היה באמת רוצה להקים ממשלת ימין הוא היה עובד שעות נוספות לא לסגור ממשלה עם לפיד אלא פועל לשכנע את גדעון סער להצטרף להקמת ממשלת ימין, או לפחות תומך בבחירות ישירות שהיו מאפשרות הקמת ממשלה כזו כפי שבוחריו באמת רוצים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ בוועידת האקלים: עד 2025 לא תתבצע יותר בישראל שריפת פחם

הנהג שהותקף ע"י ערבים שהתפרעו בי-ם: "ברחתי – רצו להרוג אותי"

חשד: מאבטחו של טוני בלייר בעת ביקורו בארץ איים בנשק על נהגו

ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו''ר ימינה נפתלי בנט, יו''ר יש עתיד יאיר לפיד
ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו''ר ימינה נפתלי בנט, יו''ר יש עתיד יאיר לפיד

בפוסט שכתב, בנט הסביר מדוע לדבריו נתניהו נכשל בהקמת ממשלת ימין: "בפני נתניהו עומדות שתי אפשרויות מעשיות להקים ממשלת ימין. האחת – קשה לעיכול, אך הוא נדרש ללחוץ על סמוטריץ' כדי להקימה, והשנייה – דורשת מנתניהו לוותר, ולשמש ראש ממשלה חליפי במשך בערך שנה", כתב יו"ר ימינה והוסיף: "במקום לבחור באחת משתי האפשרויות הקשות הללו, נתניהו בוחר בדרך שלישית: לגרור את מדינת ישראל לבחירות חמישיות, תוך קמפיין אגרסיבי ואישי נגדי, כאילו אני שמאלן, תאב-כוח, שונא אותו וכדומה".

עוד פירט יו"ר ימינה את המכשולים בדרך להקמת ממשלת אחדות לאומית והציב שני תנאים הכרחיים לכך: "הראשון, שנקבל את הכלים (זכויות ווטו, שרים, מנגנוני קבלת החלטות) כדי שתקום ממשלה טובה, רצינית ומתפקדת. השני, שבמסגרת הממשלה נוכל לשמור על העקרונות שלנו ועל השקפת העולם הלאומית שלנו". לבסוף כתב: "אהיה ברור - ממשלת אחדות כזו לא תממש את כל חלומותיי, אך היא לא תהיה פחות ימנית ממשלות נתניהו עם אהוד ברק, ציפי לבני, או אבי ניסנקורן".