בנט: לא אתמוך במהלכים שיחלצו את רה"מ ממשפטו - מטרתי להחליפו

יו"ר ימינה תקף בריאיון לחדשות 13 את התנהלותו של נתניהו, ואת כחול לבן: "הגיע הזמן להנהגה בלי פוליטקאים שנולדו בחדר של פרסומאים". לטענתו, בימים האחרונים רה"מ הציע לו את תיק הביטחון

זמן צפייה: 08:11

יו"ר ימינה נפתלי בנט הודיע הערב (שני) בריאיון בחדשות 13 כי לא יתמוך במהלכים שיחלצו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשפטו. לדבריו, "לא אאפשר שינוי חקיקה שתאפשר לנתניהו לחמוק מהמשפט שלו".

כמו כן, בנט הצהיר כי "המטרה שלי היא להחליף את נתניהו", ותקף את כחול לבן: "נתניהו וגנץ כשלו כישלון ניהולי מהנוראים בתולדות ישראל. הגיע הזמן להנהגה בלי פוליטיקאים שנולדו בחדר של פרסומאים וביבי יעשה להם בית ספר כמו שהוא עשה לכחול לבן".

יו"ר ימינה אף טען כי ברקע המשא ומתן של הליכוד עם כחול לבן בניסיון לפתור את המשבר בקואליציה, ראש הממשלה הציע לו את תיק הביטחון ושתי משרות שר בכירות נוספות. "מי שסרב להצעות של נתניהו בימים האחרונים אלו אנחנו", אמר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "גנץ חזר בו מהסיכומים וגורר אותנו לבחירות מיותרות"

גנץ הציג לנתניהו רשימת דרישות: "לא ירצו – יהיו בחירות"

ועדת הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק לדחיית התקציב

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: חדשות 13

בתוך כך, מוקדם יותר הערב התייחס נתניהו למשבר הפוליטי, ובהצהרה משותפת שנשא בפתח פגישתו עם השליח המיוחד ג'ראד קושנר, סיפר: "הגענו לסיכומים עם כחול לבן. לצערי, בגלל לחץ פנימי בתוך מפלגתו, בני גנץ החליט לחזור בו והדבר הזה גורר את המדינה לבחירות מיותרות בעיצומו של משבר הקורונה".

נתניהו טען כי הסיכומים היו "מבטיחים, טובים והיו מאפשרים לנו להימנע מהבחירות האלה", כלשונו. אולם, לדבריו, גנץ החליט לסגת, בין היתר מפני שהוא מתעקש "לאפשר לניסנקורן לעשות הפיכה פקידותית-שיפוטית שעומדת בניגוד להסכמים הקואליציוניים ושאנחנו לא יכולים לאפשר".

שעה קלה לאחר נאומו של נתניהו, הגיב גנץ - שרק הערב הציג את התנאים עליהם התעקש במשא ומתן מול הליכוד, וכתב: "בימים האחרונים הופצו עשרות שמועות, ושקרים בוטים. אמרו שהתפשרנו, שהסכמנו, שמכרנו את הדמוקרטיה, שהתרפסנו. שקרים והמצאות".

בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

"כמו שאמרתי, כמו שהבטחתי", המשיך גנץ, "זה היה או תקציב מסודר, ממשלה מתפקדת ושמירה על שלטון החוק ומשרד המשפטים - או בחירות. כחול לבן נכנסה לממשלה על מנת לשרת את טובת המדינה לאור גודל וצורך השעה, תחת תשלום פוליטי כבד מאוד, אך לצערנו, לא מצאנו פרטנרים לזה".

כאמור, מוקדם יותר הערב גנץ הציג את התנאים שלו לשמירה על הממשלה, שהם: הבטחת העברת תקציב לשנת 2021-2020, אישור תקנון ממשלה, העברת כל המינויים התקועים, שר המשפטים ישאר בתפקידו ולא יהיו שינויים שיפגעו בשלטון החוק וסגירת כל נקודות היציאה להתחמקות מהרוטציה. "ירצו יקבלו. לא ירצו - יהיו בחירות", הבהיר גנץ.