היום: רה"מ יפנה רשמית לפוטין - ויבקש חנינה עבור נעמה יששכר

לשכת ראש הממשלה הודיעה כי נתניהו יבקש לשחרר את הישראלית שהורשעה בסחר ואחזקת סמים • אמה יפה לאחר ביקור בתה: "אמרתי לה שפועלים למענה; היא הייתה מלאה בכעס ותסכול"

זמן צפייה: 00:29

ישראלית בכלא הרוסי: ראש הממשלה בנימין נתניהו יעביר היום (שלישי) פנייה רשמית לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם בקשה להעניק חנינה לנעמה יששכר, הישראלית שהורשעה בסחר ואחזקת סמים ברוסיה ונגזרו עליה שבע שנות מאסר וחצי - כך הודיעה לשכת ראש הממשלה.

בד בבד, יפה יששכר, אמה של נעמה, סיפרה היום בריאיון ל"העולם הבוקר" אודות הביקור אצל בתה בכלא במוסקבה שבו היא מוחזקת: "סיפרתי לנעמה על מה שעושים ראש הממשלה, שר המשפטים אמיר אוחנה והשר לענייני ירושלים זאב אלקין שמסייע לנו בשלוש השבועות האחרונים. אמרתי לה שפועלים למענה".

"כשהגעתי, רציתי מייד להתחיל להסביר ולספר על כל הדברים הנהדרים שעושים בארץ למענה - ולא יכולתי. היא הייתה מלאה כעס ותסכול. נתתי לה לבכות, לפרוק את הכול. רק אחרי רבע שעה בערך של בכי הראתי לה עיתון שהגיע אליי מהארץ, והסוהרת לקחה לי את זה ואמרה שמותר להראות רק תוכן ברוסית", אמרה. "לאט לאט, התחלתי להסביר לה את כל מה שקורה. היא שאלה אותי: 'מי זה ההאקר הזה, מה הוא קשור אליי?'", הוסיפה יפה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"החיים התהפכו": מסע עם אמה של נעמה יששכר – בדרך לכלא הרוסי

ריבלין ביקש מפוטין שיעניק חנינה לנעמה יששכר: "עונש הרסני"

אביה של נעמה יששכר לנתניהו: "כאבא אל אבא – בבקשה תפעיל לחץ"

נעמה ויפה יששכר
נעמה ויפה יששכר | צילום: חדשות 13

\

לאחר מכן, סיפרה כי בתה אמרה בתסכול: "'זה נהדר שכולם מדברים ומשמיעים קולם בתקשורת - אבל אני עדיין פה'". יפה הסבירה כי נעמה מתמקדת בערעור, אך היא עצמה "רואה את זה אחרת. זה יכול להמשיך ולהיסחב. התקווה שלי היא למדינה".

יפה אמרה כי יצאה מעודדת מהביקור, שארך כשעה וחצי. "לא דיברתי איתה לפני כן שלושה שבועות. לא יכולנו לגעת אחת בשנייה במהלך הפגישה, הייתה בינינו זכוכית". כמו כן, אמרה האם: "עזבתי אותה בתחושה טובה יותר משקיבלתי אותה, נעמה מתרגלת יוגה ולומדת המון, עושה מדיטציות. היא אמרה לי שהיא לא יכולה לעשות מדיטציה בישיבה זקופה, משום שזאת מיטת קומותיים והיא בחורה קצת גבוהה. אז היא עושה את זה על המיטה, בשכיבה".

עוד ציינה כי נעמה שמעה בטלוויזיה על המכתב ששלח נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "אמרתי לה שהוא ביקש חנינה, והיא אמרה לי - 'אני פושעת באמת? צריך לחון אותי?'", אמרה האם.

בתום הפגישה אמרה לנעמה: "סיפרתי לה על כל התגובות, והתמיכה שאנחנו מקבלות מהקהל. אמרתי לה  - 'אני לא יודעת איך תטיילי בתל אביב עכשיו, לא נראה לי שיהיה לך קל'".

כזכור, נעמה נעצרה ברוסיה לאחר שתשעה גרם של ג'ראס נתפסו ברשותה במהלך חניית ביניים בנמל התעופה במוסקבה, כשהייתה בדרך חזרה ארצה מטיול בהודו. בית המשפט בחימקי שבמוסקבה גזר עליה ביום שישי האחרון שבע וחצי שנות מאסר בפועל.

שלשום פנה ריבלין לפוטין וביקש ממנו שיעניק חנינה לישראלית העצורה במדינתו בגין אזחקה וסחר בסמים, נעמה יששכר. "נעמה שגתה במעשיה והודתה בכך, ועם זאת מדובר בבחורה צעירה, ללא עבר פלילי שעונש חמור כפי שנגזר עליה ישפיע השפעה הרסנית על חייה", כתב ריבלין. "בשל המקרה המיוחד והאישי של נעמה יששכר אני פונה אליך ומבקש את התערבותך האישית כדי שהיא תזכה לחנינה מתוך חמלה ולפנים משורת הדין".

עוד הוסיף נשיא המדינה במכתבו כי "מדינת ישראל והעם היהודי מכירים לך תודה על רגישותך לחיי אדם ועל נכונתך לסכן את חיי חייליך, על מנת לאתר ולהשיב את גופתו של חלל צה"ל זכריה באומל ז"ל".