נעמה יששכר נפגשה עם נציבת זכויות האדם: "מאמינה לפוטין" • צפו

בסרטון שפורסם באתר הנציבות, הצעירה הישראלית מסרה שהיא התרגשה לראות את אמה נפגשת עם "אנשים חשובים". לבסוף הוסיפה שבחודשים האחרונים היא למדה את השפה, ואמרה ברוסית: "אמא את מאוד יפה"

זמן צפייה: 06:22

תמונות חדשות של נעמה יששכר בכלא הרוסי פורסמו היום (חמישי) באתר נציבות זכויות האדם של רוסיה, כאשר הנציבה טטיאנה מוסקלקובה הגיעה לבקרה. נעמה, שראתה בטלוויזיה את אמה נפגשת עם הנשיא פוטין, אמרה: "כשראיתי את אמא שלי בטלוויזיה עם אנשים כאלה חשובים, התרגשתי".

עוד אמרה נעמה: "שמעתי את פוטין אומר לאמא שלי שאני ממשפחה טובה. אני עדיין כאן, אבל אני מאמינה לו". לבסוף התבדחה ואמרה: "בעשרה חודשים למדתי רוסית מספיק טוב שביל לתקשר", ואז אמרה ברוסית: "שלום אמא, את מאוד יפה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

פוטין נפגש עם נתניהו ואמה של נעמה יששכר: "הכול יהיה בסדר"

שחרור נעמה יששכר בתמורה למחוות מדיניות – מסר מסוכן • פרשנות

משברים, זעם – ופריצת הדרך: אחורי הקלעים של המו"מ לשחרור נעמה

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-20200123-1829' autoplay='0' credit='אולגה קרלוב' desc='נעמה יששכר בכלא הרוסי' kid='1_izjit2u7' duration='53'']

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-20200123-1830' autoplay='0' credit='אולגה קרלוב' desc='נעמה יששכר בכלא הרוסי' kid='1_hv6nzriw' duration='35'']

נציגת זכויות האדם ועורך דינה של נעמה יששכר במפגש עימה בכלא בו היא שוהה ברוסיה
נציגת זכויות האדם ועורך דינה של נעמה יששכר במפגש עימה בכלא בו היא שוהה ברוסיה | צילום: חדשות 13

לאחר ביקור נעמה, הנציבה מסרה כי "נעמה נמצאת בדרך כלל במצב רוח טוב". כמו כן, באתר הנציבות נכתב כי לפי נעמה, אין לה תלונות לגבי התנאים בהם היא כלואה, ובתא שבו היא נמצאת יש את כל מה שהיא צריכה – מים חמים, מקרר, טלוויזיה, וכן היא אמרה כי אין לה בעיות בריאותיות. עוד נכתב באתר כי נעמה הייתה צריכה התייעצות עם רופא שיניים, וצוות בית הסוהר הפגיש אותה עם רופא.

מוקדם יותר היום, הנצביה מוסקלקובה ציינה כי היא "מוכנה לסייע לנעמה ייששכר להגיש בקשה לנשיא פוטין לקבלת חנינה או לשחרור מוקדם. במעשיה, יששכר לא גרמה נזק לרוסים".

נוסף לכך, עורך דינה של נעמה ודים קלובגנט, שביקר אותה היום, אמר: "עכשיו אני בדרכי חזרה מהביקור בכלא. נעמה מרגישה טוב, חזקה מאוד, אולי בגלל היותה חיילת בצבא הישראלי. היא צפתה בסיקור הפגישה והאירועים בישראל דרך הטלוויזיה שיש לה בכלא והתרגשה מאוד. היא מצפה לשחרורה ומקווה שזה יקרה בהקדם".

יפה יששכר לוחצת את ידו של פוטין לאחר הצהרתו
יפה יששכר לוחצת את ידו של פוטין לאחר הצהרתו | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, יפה יששכר נפגשה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בתום הפגישה סיפרה יפה כי "יצאתי מחוייכת מהפגישה כי פוטין אמר לי - 'אני מחזיר לך את הילדה הביתה'. הפגישה היתה נהדרת, באמת. אין לי יותר מה להגיד. בואו נחכה ונראה, אין עוד תאריך מתי תשתחרר".

כאמור, מוקדם יותר היום פוטין נפגש עם ראש הממשלה נתניהו. בפגישה נכחה גם יפה יששכר, אמה של נעמה שכלואה ברוסיה. בתום הפגישה פוטין נשא ההצרה יחד עם נתניהו ובה אמר: "נפגשתי עם אמה של נעמה וברור שהיא מגיעה ממשפחה טובה, ידועה לי עמדת רה"מ בנושא וכל זה נלקח בחשבון בקבלת ההחלטה. אמרתי ליפה ואגיד שוב - הכול יהיה בסדר, היום נעמה תיפגש עם האחראית על זכויות האדם ברוסיה". יפה יששכר התייחסה בקצרה לנושא לאחר הפגישה ואמרה: "אני אופטימית".

פוטין, ביבי ושרה נתניהו עם יפה יששכר בהצהרה בנושא שחרור נעמה יששכר
פוטין, ביבי ושרה נתניהו עם יפה יששכר בהצהרה בנושא שחרור נעמה יששכר | צילום: חדשות 13

בפתח הפגישה נתניהו אמר לפוטין: "מודה לך על הקשר האמיץ בין רוסיה וישראל שמשרת את העמים שלנו, את המדינות שלנו ואת השלום והיציבות באזור".  פוטין: "בטוח שזה יסייע לקדם את היחסים הבילטרליים שלנו, וכמובן היום אנחנו מזכירים את קורבנות השואה".

בתום הפגישה נמסר מלשכת רה"מ כי "ההתקדמות המשמעותית התאפשרה בזכות היחסים הקרובים והאישיים בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא פוטין. ראש הממשלה שוחח עם הנשיא בנושא כשבע פעמים. יחד עם שיחות ראש המל"ל – השניים שוחחו מול הרוסים כ-20 פעמים בנושא מאז שנעמה נאסרה. זוהי הפגישה ה-14 שמקיימים המנהיגים מאז ספטמבר 2015".