האמא שהפכה עולמות: המאבק של יפה יששכר – להשבת בתה מרוסיה

חודשים התעקשה אמה של הצעירה להציף את הפרשה אל הכותרות, וכוח הרצון שלה הביא אותה עד אחד האנשים החזקים בעולם – הנשיא פוטין. כתבת חדשות 13 ליוותה אותה במסע ברגעי הייאוש והתקווה

זמן צפייה: 03:31

עשרה חודשים נלחמה יפה יששכר, אמה של נעמה ששוחררה היום (חמישי) מהכלא הרוסי, להשאיר את הפרשה שבה הסתבכה בתה בכותרות. היא דאגה שלא יעבור יום אחד בו לא ידברו על הכליאה ברוסיה ועל העונש הלא מידתי.

המלחמה הזאת לשחרור בתה שנתפסה בנמל התעופה במוסקבה, כשעליה 9.5 גרם של חשיש, נראתה בלתי אפשרית. עד מהרה התברר למשפחה כי נעמה נקלעה למאבק פוליטי בין ישראל, רוסיה וארצות הברית – לשחרור האקר רוסי שהיה בהליכי הסגרה לוושינגטון.

בשבועות שלקראת השחרור, החלה לצוף הביקורת: משפחותיהם של נעדרים ברצועת עזה וישראלים נוספים שנכלאו בחו"ל, שאלו במה שונה נעמה ממקרים אחרים. "נעמה לא פשעה", מתעקשת יפה. "היו תשעה גרם בבטן המטוס, זה לא שהיא ישבה עם זה עליה. אז איך היא הבריחה?"

עוד בחדשות 13:

רה"מ: "לפרשת נעמה יששכר היה פוטנציאל לפגוע ביחסים עם רוסיה"

המאמץ הישראלי לשחרור נעמה: מסר בעייתי לעולם • פרשנות

נעמה יששכר בדרך למטוס הביתה- לישראל
נעמה יששכר בדרך למטוס הביתה- לישראל | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הערב נחת מטוסו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עליו הייתה נעמה יששכר בשדה התעופה בן גוריון. בשיחה לחדשות 13 לאחר הנחיתה, נעמה אמרה: "תודה לכולם על כול התמיכה. אני עדיין בשוק מכול הסיטואציה". מוקדם יותר היום, כזכור, נעמה שוחררה מהכלא הרוסי בתום עשרה חודשי מאסר, לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין העניק לה חנינה משבע שנות מאסר וחצי.

במהלך הטיסה חזרה קיבלה יששכר אוכל ישראלי, כשלצידה ראש הממשלה ורעייתו. מאוחר יותר הגיעה עם משפחתה לביתה ברחובות, כשמסביבה המולה של תושבים שהגיעו לקבל את פניה.

לאחר שנעמה ומשפחתה חזרו לביתן שברחובות, יפה אמה יצאה לשוחח עם התקשורת וסיפרה כי בתה לא ידעה שהיא הולכת להשתחרר היום. "היא לא ידעה מתי זה יקרה, היא חשבה שמעבירים אותה לכלא אחר. היא ראתה אתמול את נתניהו עם טראמפ, וכשהיא התעוררה בבוקר ראתה אותו עם פוטין. ואז היא חשבה לעצמה שאולי זה סימן טוב. היא לא תיארה לעצמה שהוא באמת ייקח אותה הביתה".

על תחושותיה של נעמה, יפה אמרה: "היא מוצפת. היא צוחקת. במטוס היא ראתה את השקיעה והתחילה לבכות. הדמעות פשוט זלגו. אל על היו מדהימים, הביאו לה צלחת עם חומוס ופיתה, היא מאוד חיכתה לזה. היא התלהבה מהדברים הפשוטים. לשתות מזכוכית ולדעת בסכו"ם. אלה דברים שלא היה לה".