בסביבת רה"מ מנמיכים ציפיות: "ייקח זמן להחזיר את נעמה יששכר"

גורמים בסביבתו של ראש הממשלה ניסו לתקן את הרושם שנותר מדבריו של נתניהו, שהבטיח להחזיר את הצעירה הכלואה ברוסיה: "רה"מ התכוון לומר שהוא מחוייב להחזרתה"

זמן צפייה: 01:17

גורמים בסביבת ראש הממשלה ניסו הערב (רביעי) להנמיך ציפיות בעניין נעמה יששכר, ולתקן את הרושם שנותר בעקבות דבריו של נתניהו אתמול שאמר: "מבטיח דבר אחד - אני אביא את נעמה הביתה - זה יקרה".

לטענת הגורמים, "בדבריו אתמול התכוון ראש הממשלה נתניהו לומר שהוא מחויב להביא את נעמה יששכר הביתה. זה ייקח עוד זמן. מתנהלים מגעים בנושא וראש הממשלה לא מרפה ומחויב לכך".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נקמה רוסית? עשרות ישראלים עוכבו שעות בנמל תעופה במוסקבה

אחותה של נעמה יששכר: "שיתפה אותנו שהיא מרגישה בחושך מוחלט"

יפה יששכר: "נוכלים ביקשו מאיתנו כסף – בתמורה לשחרור נעמה"

בנימין נתניהו ונעמה יששכר
בנימין נתניהו ונעמה יששכר | צילום: רויטרס

משלחת רוסית, שתכלול בכירים ממשרד החוץ הרוסי וראשת ההגירה ומעברי הגבול של רוסיה, תגיע מחר לישראל ותיפגש עם משרד החוץ ורשות האוכלוסין הישראלים. בכיר במשרד החוץ הישראלי אמר מוקדם יותר היום כי ישראל תבקש בפגישה לקדם את בקשת החנינה עבור נעמה יששכר וכן להסדיר בצורה קבועה את ביקורי בני משפחתה בכלא הרוסי.

נוסף לכך, ישראל תבקש לפעול יחד עם רוסיה על מנת להבטיח כי אזרחי שתי המדינות, המבקשים להגיע למטרות תיירות ועסקים, יוכלו לעשות כן. זאת ברקע עיכוב עשרות ישראלים בשדה התעופה במוסקבה והטענה הרוסית כי ישראל לא מאפשרת לתיירים בעלי דרכון רוסי להיכנס לשטחה.

פקיד ישראלי בכיר אמר היום כי עיכוב התיירים הישראלים במוסקבה נראה כמו מסר לקראת הגעת המשלחת הרוסית מחר. לדבריו, הרוסים כועסים שישראל מתייחסת בחשדנות לדרכונים רוסיים ולא מתייחסת אליהם כמו דרכונים של מעצמה. עוד אמר כי הטענות לגבי היחס לרוסים בנתב"ג אינן נכונות - מתוך 5,000 רוסים שכניסתם סורבה, 3,000 היו כאלה שרצו לבקש מקלט בישראל ועוד 2,000 היו מבקשי עבודה.