בכירים ישראלים: "התקדמות משמעותית במגעים לשחרור נעמה יששכר"

לדברי הגורמים, ההערכה הייתה פסימית, אך לאחר שיחת נתניהו-פוטין נוצר שינוי חיובי בהערכות. גם אם תקבל חנינה, לא ברור אם זה יקרה לפני ביקור פוטין • דיווח ברוסיה: הקרמלין לא שולל חנינה

זמן צפייה: 04:15

ישראלית בכלא הרוסי: בכירים ישראלים מעריכים כי חלה התקדמות במגעים בין ישראל לרוסיה בעניין שחרורה של נעמה יששכר. לדבריהם, יתכן כי המגעים עם מוסקבה יובילו לפריצת דרך שתאפשר את החזרתה לארץ. הערכתם מבוססת על השיחה שהתקיימה היום (חמישי) בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שלטענת ראש הממשלה עסקה בעניינה של יששכר.

עד לפני כמה ימים, ההערכה בנוגע לסיכוי לשחרר את יששכר הייתה פסימית, אך לדברי הבכירים – השיחה שהתקיימה היום הביאה לשינוי חיובי בהערכות. כעת קיימות שתי שאלות מרכזיות – האם תזכה יששכר לחנינה מצד הנשיא, ואם כן – האם זה יקרה לפני או אחרי ביקורו של פוטין בישראל.

כעת מנסה ישראל לשכנע את רוסיה לשחרר את יששכר מטעמים הומניטריים.

עוד בחדשות 13:

נתניהו שוחח עם פוטין: "אופטימי בעניין שחרור נעמה יששכר"

סגן שר החוץ הרוסי: "סבור שאין עסקת חליפין לשחרור נעמה יששכר"

נתניהו העביר מכתב לנעמה יששכר: "לא מפקירים אף אדם לגורלו"

נעמה ויפה יששכר
נעמה ויפה יששכר | צילום: חדשות 13

בתוך כך, התקשורת ברוסיה מדווחת כי הקרמלין "לא שולל" את האפשרות שפוטין יחון את יששכר ערב ביקורו בישראל – כך מפי גורם בכיר. עם זאת, הבכיר הוסיף כי על העסקה לשחרורה להיות דו-סטרית, וציין כי התאכזבו מהחלטת ישראל להסגיר את ההאקר סרגיי בורקוב לארצות הברית.

בעקבות הדיווחים על ההתקדמות במגעים, קראו במטה לשחרורה של יששכר להימנע מפעולות מחאה במהלך ביקורו של פוטין בישראל – כדי לא לחבל במאמצים. "אנחנו יודעים שהמוטיבציה בשמיים", כתבו בעמוד הפייסבוק של המטה. "כולנו כואבים ומתים שנעמה תחזור כבר הביתה, אבל לא נעשה צעד שעלול לפגוע בה".

ראש הממשלה נתניהו בפגישתו עם הנשיא פוטין
ראש הממשלה נתניהו בפגישתו עם הנשיא פוטין | צילום: שגרירות ישראל ברוסיה

כאמור, מוקדם יותר היום, שוחח ראש הממשלה נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי השניים דנו בהתפתחויות באזור וכן בעניינה של נעמה יששכר, הצעירה הכלואה ברוסיה: "השיחה הייתה חמה ועניינית, וחיזקה את האופטימיות של ראש הממשלה שעניין שחרורה של נעמה יששכר מתקדם לקראת פתרון", נמסר.

מהקרמלין נמסר בתום השיחה כי פוטין ונתניהו דנו בכמה נושאים הקשורים לשיתוף הפעולה בין מדינותיהם, לאור ביקורו של הנשיא בישראל בשבוע הבא שבמהלכו ישתתף באירוע לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ. בהודעת הקרמלין לא אוזכרה סוגיית נעמה יששכר.