לקראת שחרור נעמה יששכר: מה רוסיה ביקשה מישראל כמחווה מדינית?

במסגרת המגעים לשחרור הישראלית הכלואה ברוסיה, בקרמלין ביקשו להסדיר את המחלוקות בנושא הבעלות, התכנון והבנייה סביב "חצר אלכסנדר" בירושלים, שבו נמצאת משלחת הכנסיה הרוסית

זמן צפייה: 03:28

ישראלית בכלא הרוסי: כמחווה מדינית לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לקראת שחרור נעמה יששכר, בקרמלין ביקשו מראש הממשלה בנימין נתניהו להסדיר את המחלוקות בנושא בעלות, תכנון ובנייה סביב "חצר אלכסנדר" בירושלים, שבו נמצאת משלחת הכנסיה הרוסית. כך פורסם הערב (שני) לראשונה בחדשות 13.

חשוב לציין כי הבקשה הרוסית הגיעה עוד לפני תחילת המגעים לשחרור הישראלית שמוחזקת בכלא הרוסי, אך במשך תקופה ארוכה בישראל לא ששו לקבל את הדרישה. כעת, נתניהו שוקל להיענות לה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הקרמלין: סוגיית החנינה לנעמה יששכר תעלה בפגישת פוטין-נתניהו

המסר הישראלי לחמאס: אם תפגעו בפסגת המנהיגים – נגיב בעוצמה

"אדם נפל לוואדי": נער הקפיץ את המשטרה – ונעצר בשל דיווח שווא

ולדימיר פוטין, נעמה יששכר, בנימין נתניהו
ולדימיר פוטין, נעמה יששכר, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בתוך כך, ראש הממשלה פרסם סרטון שבו סיפר על פגישתו עם יפה יששכר, אמה של נעמה, ואישר את הודעת הקרמלין. לדבריו, "אני צפוי להיפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין ביום חמישי ולדון עמו על חנינה לנעמה - אני מקווה כמוכם לבשורות טובות".

מוקדם יותר היום אמר דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, כי סוגיית החנינה האפשרית לנעמה יששכר, תעלה לדיון בוודאות בפגישה של פוטין ונתניהו, שתיערך ביום חמישי במסגרת פורום השואה הבין-לאומי.

בהתייחסות הרוסית הראשונה בפרשה, פסקוב אמר כי "אנחנו יודעים שהנושא מעורר שיח רב בישראל, ואנחנו בוודאות נדון עליו במהלך הפגישה עם נתניהו". במקביל, לשכת ראש הממשלה הודיעה כי נתניהו וראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת נפגשו עם יפה יששכר ובני משפחה נוספים ועדכנו אותם בדבר המגעים.

אתמול, ראש הממשלה נתניהו הביע אופטימיות בדבר שחרורה של נעמה יששכר, הצעירה הישראלית שהורשעה בהברחת סמים ברוסיה. "שוחחתי עם פוטין בענייה של נעמה יששכר, ואני מקווה שבזהדמנות הזאת של הביקור נשמע גם בשורות טובות בעניינה".

ביום שישי פורסם בחדשות 13 כי נשיא רוסיה צפוי לתת הצהרה במהלך ביקורו בישראל ביום חמישי, הנוגעת לחנינה של נעמה. עם זאת, יששכר ככל הנראה לא תגיע יחד עם פוטין לישראל, אלא מאוחר יותר. אמה של נעמה, יפה יששכר, התבקשה לשמור על פרופיל נמוך.