"מבקשת שתחזיר את נעמה הביתה": כך נראתה פגישת פוטין-יפה יששכר

הערוץ הממשלתי הרוסי פרסם תיעוד מהמפגש בין אמה של הצעירה הכלואה ברוסיה לנשיא בבית ראש הממשלה אתמול, ובו היא נראית מבקשת ממנו לשחרר את בתה: "אני מתגעגעת אליה מאוד, חולמת לחבק אותה"

זמן צפייה: 00:38

ישראלית בכלא הרוסי: הערוץ הממשלתי הרוסי RT פרסם הלילה (שישי) תיעוד מפגישת יפה יששכר, אמה של נעמה, ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בסרטון נראית יפה אומרת לנשיא: "אני מבקשת ממך אדוני הנשיא שתחזיר אותה אליי הביתה. אני מתגעגעת אליה מאוד, אני חולמת לחבק אותה. זה כבוד גדול עבורי".

פוטין, בתגובה, אומר לה שנציבת זכויות אדם ברוסיה תבקר את בתה בכלא. הדברים נאמרו כאמור בפגישה בין השניים, שאירעה בבית ראש הממשלה, במהלך מהפגישה בין נתניהו לנשיא רוסיה.

לעוד כתבות בנושא:

בכיר ישראלי לחדשות 13: "נעמה יששכר תחזור מהר מאוד לישראל"

נעמה יששכר נפגשה עם נציבת זכויות האדם: "מאמינה לפוטין" • צפו

פוטין נפגש עם נתניהו ואמה של נעמה יששכר: "הכול יהיה בסדר"

נשיא רוסיה פוטין נפגש עם יפה יששכר, אמה של נעמה
נשיא רוסיה פוטין נפגש עם יפה יששכר, אמה של נעמה | צילום: RT

אמש, בכיר ישראלי, המעורב באופן אישי בפרשה, אמר לחדשות 13 כי נעמה תחזור לישראל מהר מאוד. בשיחה שנערכה בין נתניהו לפוטין, שלחלק ממנה כאמור הצטרפה גם יפה יששכר, לא דובר על תאריך ספציפי. אך ככל הנראה, מדובר בעניין של ימים או שבועות. בשלב זה, הנתיב שמסתמן הוא בקשת חנינה באמצעות נציבת זכויות האדם של ממשלת רוסיה.

מוקדם יותר אתמול פורסמו באתר נציבות זכויות האדם של רוסיה תמונות חדשות של נעמה בכלא הרוסי, כאשר הנציבה טטיאנה מוסקלקובה הגיעה לבקרה. נעמה, שראתה בטלוויזיה את אמה נפגשת עם הנשיא פוטין, אמרה: "כשראיתי את אמא שלי בטלוויזיה עם אנשים כאלה חשובים, התרגשתי".

נציגת זכויות האדם ועורך דינה של נעמה יששכר במפגש עימה בכלא בו היא שוהה ברוסיה
נציגת זכויות האדם ועורך דינה של נעמה יששכר במפגש עימה בכלא בו היא שוהה ברוסיה | צילום: חדשות 13

עוד אמרה נעמה: "שמעתי את פוטין אומר לאמא שלי שאני ממשפחה טובה. אני עדיין כאן, אבל אני מאמינה לו". לבסוף התבדחה ואמרה: "בעשרה חודשים למדתי רוסית מספיק טוב בשביל לתקשר", ואז אמרה ברוסית: "שלום אמא, את מאוד יפה".

לאחר ביקור נעמה, הנציבה מסרה כי "נעמה נמצאת בדרך כלל במצב רוח טוב". כמו כן, באתר הנציבות נכתב כי לפי נעמה, אין לה תלונות לגבי התנאים בהם היא כלואה, ובתא שבו היא נמצאת יש את כל מה שהיא צריכה – מים חמים, מקרר, טלוויזיה, וכן היא אמרה כי אין לה בעיות בריאותיות. עוד נכתב באתר כי נעמה הייתה צריכה התייעצות עם רופא שיניים, וצוות בית הסוהר הפגיש אותה עם רופא. מוקדם יותר אתמול, כאמור הנציבה מוסקלקובה ציינה כי היא "מוכנה לסייע לנעמה ייששכר להגיש בקשה לנשיא פוטין לקבלת חנינה או לשחרור מוקדם. במעשיה, יששכר לא גרמה נזק לרוסים".

נציגת זכויות האדם ועורך דינה של נעמה יששכר במפגש עימה בכלא בו היא שוהה ברוסיה
נציגת זכויות האדם ועורך דינה של נעמה יששכר במפגש עימה בכלא בו היא שוהה ברוסיה | צילום: חדשות 13

בתום הפגישה אתמול סיפרה יפה כי "יצאתי מחוייכת מהפגישה כי פוטין אמר לי - 'אני מחזיר לך את הילדה הביתה'. הפגישה היתה נהדרת, באמת. אין לי יותר מה להגיד. בואו נחכה ונראה, אין עוד תאריך מתי תשתחרר".

בתום הפגישה אתמול, פוטין נשא הצהרה יחד עם נתניהו ובה אמר: "נפגשתי עם אמה של נעמה וברור שהיא מגיעה ממשפחה טובה, ידועה לי עמדת רה"מ בנושא וכל זה נלקח בחשבון בקבלת ההחלטה. אמרתי ליפה ואגיד שוב - הכול יהיה בסדר".