לאחר עשרה חודשי מעצר: נעמה יששכר שוחררה מהכלא הרוסי

הישראלית שנעצרה בשדה התעופה במוסקבה והורשעה בהברחת סמים יצאה מהכלא, לאחר שקיבלה חנינה מהנשיא פוטין. צפויה לשוב ארצה במטוס ראש הממשלה. יפה יששכר: "זה נגמר - חלום שמתגשם"

זמן צפייה: 14:16

נעמה יששכר, הצעירה הישראלית שנעצרה בנמל התעופה המוסקבה והורשעה בהברחת סמים, שוחררה היום (חמישי) מבית הכלא במדינה, לאחר 10 חודשי מאסר. זאת, לאחר שאתמול הנשיא פוטין חתם על בקשת החנינה שלה. במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת במוסקבה ונעמה צפויה לחזור לישראל יחד עם אמה במטוסו ולנחות בארץ בשעה 20:00 בערב.

אמה, יפה יששכר, שחיכתה לרכב בבית מלון במוסקבה שייקח אותה לכלא שבו שהתה נעמה, אמרה כי "מחכה לחבק אותה סוף סוף - איזה כיף, היא מגיעה הביתה. זה נגמר, היא חוזרת הביתה, ילדה שישבה עשרה חודשים - חלום שמתגשם".

לעוד כתבות בנושא:

בדרך הביתה: פוטין אישר את בקשת החנינה של נעמה יששכר

פקיד בכיר על שחרור נעמה: "הצעד נעשה כמחווה של פוטין לנתניהו"

נתניהו יטוס מוושינגטון למוסקבה לקראת שחרור נעמה יששכר

נעמה יששכר
נעמה יששכר בדיון בערעורה בביהמ''ש במוסקבה | צילום: חדשות 13

אמש, כאמור, אישר פוטין את בקשת החנינה של יששכר. יפה יששכר הגיבה להודעה ואמרה: "זה רגע שחיכיתי לו כמעט שנה, עברתי מסע ארוך שאני לא מאחלת לאף אחד לעבור, כרגע כל מה שאני רוצה זה לחבק את הבת שלי נעמה", יששכר הוסיפה: "אני מודה מקרב לב לראש הממשלה בנימין נתניהו על הנחישות המדינית והמאמצים הכבירים מול הממשל הרוסי. אני מבקשת להודות לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין על שגילה חמלה ונענה לבקשת בתי נעמה לחזור לארץ".

ראש הממשלה נתניהו אמר לאחר הודעת החנינה: "מודה לידידי הנשיא פוטין על מתן החנינה לנעמה יששכר. אני מצפה לפגישתנו מחר בה נשוחח על עסקת המאה ועל ההתפתחויות האחרונות באזור".

יפה יששכר לוחצת את ידו של פוטין לאחר הצהרתו
יפה יששכר לוחצת את ידו של פוטין לאחר הצהרתו | צילום: חדשות 13

נשיא המדינה ריבלין בירך גם הוא על ההחלטה: "שמח כל כך לקבל את הבשורה על החלטתו של נשיא רוסיה לחון את נעמה. אני מודה לו על החמלה והתבונה שהפגין בהחלטה זו. יישר כח לראש הממשלה על כל פועלו החשוב למען שחרורה של נעמה וברכות למשפחת יששכר כולה".

שר החוץ ישראל כץ בירך על אישור החנינה. "אני כמו כל תושבי ישראל שמחים בשמחתה של האם יפה ומשפחת יששכר על שובה של נעמה הביתה", אמר. "אני מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו על פעילותו הנמרצת למען השבת נעמה תוך ניצול קשריו ההדוקים עם נשיא רוסיה פוטין והיחסים הטובים בין המדינות. בפגישותיי עם שר החוץ הרוסי לברוב העליתי את נושא שחרורה של נעמה ושיפור תנאיה עד לשחרור".