גפני: לא נהיה בקואליציה שלא תעביר את פסקת ההתגברות

ברקע הדיון במשפט נתניהו, יו"ר יהדות התורה הבהיר בוועדת הכספים: "תהיה פה הפרדה ברורה בין הרשות המחוקקת והשופטת" • סער: המשפט - נושא שפוליטיקאים מכל הצדדים לא צריכים להתערב בו

זמן צפייה: 02:02

יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני, אמר היום (שני) כי "אני אומר באופן ברור - יהדות התורה לא תהיה שותפה בשום קואליציה שלא תעביר את פסקת ההתגברות". את הדברים אמר במהלך דיון בוועדת הכספים וברקע הדיון במשפט נתניהו שהתקיים הבוקר.

"דרשנו את זה כל השנים, לצערי היו מפלגות בקואליציה שלא נתנו לזה לקרות", אמר גפני, "הפעם אנחנו נעשה לזה סוף ושידעו זאת כולם - תהיה פה הפרדה ברורה בין הרשות המחוקקת והרשות השופטת, תהיה פה פסקת התגברות על בג"ץ".

עוד בחדשות 13:

על ספסל הנאשמים: נתניהו כפר באישומים נגדו • עדכונים שוטפים

לאחר ההקלות: 4,557 נדבקים חדשים אתמול; שיעור החיוביים – 8.8%

הממשלה דנה בפתיחת מערכת החינוך – לא התקבלו החלטות

משה גפני | צילום: חדשות 13

בד בבד, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער התייחס למשפט ואמר: "זה יום קשה למדינת ישראל. זה נושא שפוליטיקאים מכל הצדדים לא צריכים להתערב בו. צריך לאפשר לנהל את ההלוך השיפוטי בלי התערבות פוליטית משום צד שהוא ובלי שום סוג של לחצים פוליטיים".

שר המשפטים והביטחון בני גנץ התייחס גם הוא למשפט: "יום שבו ראש ממשלה בישראל מתייצב בבית המשפט, הוא יום קשה ועצוב למדינת ישראל וכל אזרח בישראל מרגיש מחנק בגרון. זהו יום קשה ועצוב, אך גם יום חשוב שבו מבין כל אדם כי איש אינו חסין בפני החוק. כולם שווים בפני החוק. לא נאפשר לאיש להשחית ולפגוע במערכת המשפט. אנחנו עצרנו את הפגיעה בדמוקרטיה, הדפנו את ניסיונות הליכוד להחליש את בג"ץ", המשיך גנץ. "בלעדינו לנתניהו כבר הייתה חסינות ומשפטו לא היה מתקיים".

איתמר בן גביר, המועמד בבחירות מטעם רשימת הציונות הדתית, אמר כי "משפטו של ראש הממשלה הוא תוצאה של הפקרת שלטון החוק במשך שנים ארוכות בידי מפלגות השמאל, שהעניקו כוח אדיר לפרקליטות וליועץ המשפטי לממשלה. בכנסת הקרובה נפסיק את שלטון הפקידים ואת הכוח הבלתי מוגבל של היועץ המשפטי לממשלה. כמו כן נגן על מעמדו של ראש הממשלה ונחוקק חוק צרפתי כיאה למדינה דמוקרטית אשר מאפשרת לראש הממשלה לתפקד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית המשפט | צילום: ראובן קסטרו

כאמור, הדברים מגיעים ברקע חידוש משפטו של נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים. בדיון ניתנה תשובתו של נתניהו לכתבי האישום נגדו. נתניהו עצמו הגיע לאולם בית המשפט, אך עזב כעבור זמן קצר. נוסף אליו הגיעו לדיון גם הנאשמים הנוספים בתיקים - מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס ובעלי "וואלה" לשעבר שאול אלוביץ' ורעייתו איריס, שאישרו גם הם את המענה לאישומים.