מירי רגב על הפרת ההנחיות במשרדה: "זו תקלה - דבר שאסור שיקרה"

שרת התחבורה התייחסה לראשונה בריאיון לחדשות 13 לאירוע בלשכתה שנערך חרף מגבלת ההתקהלות: "פיזרתי את האנשים מיד". עוד טענה: "דרשנו לחייב בדיקות לפני החזרה ארצה - אמרו לנו שאי אפשר"

זמן צפייה: 09:56

שרת התחבורה מירי רגב התייחסה הערב (שני) לראשונה להפרת ההנחיות במשרדה בריאיון לחדשות 13. "זו טעות - תקלה, דבר שאסור שיקרה", הצהירה.

"ביקשו ממני לבוא לברך, היה שם מספר מאוד מצומצם של אנשים", הסבירה השרה. "לאחר מכן נכנסו עוד אנשים, אמרתי שזו התקהלות שאין לה מקום, פיזרתי את האנשים מיד ווידאתי שההנחיות מחודדות. חריגה מהנהלים זה לא דבר שמאפיין את לשכתי, אנחנו פועלים על פי ההנחיות".

עוד בחדשות 13:

מתחם בדיקות קורונה חדש בנתב"ג: תוצאות – עד 4 שעות

רה"מ בעד הארכת הסגר ב-10 ימים לפחות; מחלוקת על תוכנית היציאה

בעקבות התחלואה הגבוהה: נבחנת אפשרות לאיסור יציאה מהארץ

מירי רגב והפרת ההנחיות במשרדה
מירי רגב והפרת ההנחיות במשרדה

עוד התייחסה השרה למחלוקת סביב נמל התעופה בן גוריון ברקע העלייה בתחלואה: "מבחינת נתניהו - הוא רצה לסגור את נתב"ג, ואמר את זה מספר פעמים ביבישבות קבינט", הצהירה. "היועמ"ש חזר ואמר שאי אפשר לסגור את נתב"ג כי ישראלים צריכים להגיע ארצה. דרשנו לחייב ביצוע בדיקות לפני הכניסה לארץ אחרי שראינו את המוטציות, ואמרו לנו שאי אפשר לחייב".

"סמוטריץ' לא דאג למעבדה בנתב"ג, בנט מדבר את עצמו לדעת", תקפה רגב. "הקמנו מעבדה בנתב"ג, ביקשנו שכל הנכנסים בארץ יוכלו לבצע בדיקה, משרד המשפטים אמר באופן ברור שאין לעשות זאת. נתב"ג היה ערוך ומה שהיה חסר – האישור המשפטי".

נמל התעופה בן גוריון
נמל התעופה בן גוריון | צילום: חדשות 13

הבוקר פורסם בחדשות 13 כי בעקבות התחלואה הגבוהה והחשש מכניסת מוטציות נוספות של נגיף הקורונה לישראל, בממשלה נבחנת האפשרות לאסור יציאה מהארץ, למעט מקרים דחופים. אזרחים שקנו כרטיסים ככל הנראה ייקבלו בגינם פיצוי. כמו כן, נבחנה אפשרות לסגור את נתב"ג לימים הקרובים.

בהמשך, הודיע משרד התחבורה על הקמת מתחם בדיקות קורונה מהירות בנתב"ג, שבו התוצאות יגיעו עד ארבע שעות מרגע הבדיקה. השרה רגב בירכה על המהלך, ומסרה: "הסרת החסמים המשפטיים הצפויה בקרוב תאפשר לממש את מלוא היכולות של מעבדת הקורונה בנתב"ג".