כ"ץ נגד מרידור: "סיכל העברת כספים מתוך שנאה מושרשת לרה"מ"

שר האוצר תקף את ראש אגף התקציבים במשרד האוצר לאחר התפטרותו, וטען כי הוא יצר את מאהלי המחאה של העצמאים ותדרך את התקשורת נגדו "באופן בלתי פוסק"

ישראל כ"ץ, שאול מרידור
ישראל כ"ץ, שאול מרידור | צילום: רויטרס, משרד האוצר

שר האוצר ישראל כ"ץ התייחס הבוקר (ראשון) בתחנות הרדיו השונות להתפטרותו של ראש אגף תקציבים במשרד האוצר, שאול מרידור, ותקף אותו. לטענת השר, מרידור פעל לסכל את העברת הכספים לציבור מתוך השנאה המושרשת במשפחתו לראש הממשלה בנימין נתניהו.

כ"ץ אף הוסיף כי מרידור יצר את מאהלי המחאה של העצמאים, ואילו הוא עצמו הקשיב לציבור כדי לטפל בהם. לדבריו, מרידור פנה לגורמים פוליטיים ותדרך את התקשורת נגד השר באופן בלתי פוסק. לאחר מכן, שר האוצר השווה את מרידור לשרה לשעבר ציפי לבני בחתרנותם נגד הממשלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התקהלויות, חתונות ותפילות: כל מה שצריך לדעת על תוכנית הרמזור

נקנסתם על אי-עטיית מסכה ולא שילמתם? צפו לעיקול חשבון הבנק

תאילנד, אוסטרליה ועוד 7 יעדים: רשימת המדינות הירוקות תורחב

ישראל כ''ץ, שאול מרידור
ישראל כ''ץ, שאול מרידור | צילום: רויטרס, משרד האוצר

אמש הודיע ראש אגף התקציבים במשרד האוצר על התפטרותו. במכתב חריף שכתב לשר האוצר, מתח מרידור ביקורת על התנהלות המשרד והצהיר: "תהליכי קבלת ההחלטות מושפעים מאינטרסים צרים, לא ענייניים, קצרי טווח, לצד השתקת הדרג המקצועי, זלזול בוטה בעבודת מטה, שליפות מהמותן, רמיסת הכללים שהיו נר לרגלינו".

מרידור תקף את כ"ץ, וטען כי "אתה לא מאפשר לי ולמשרתי ציבור רבים אחרים לעשות את מה שאנחנו יודעים - לגבש, להציע, לנתח ולבקר צעדי מדיניות. המסר לאזרחי המדינה ולעולם הוא של פריצת כל העקרונות, המסגרות והגבולות וכן רמיסת ערכים ועקרונות של שירות ציבורי".

"עמדתי איתן למרות שלא זכיתי לגיבוי ממך", המשיך "בימים האחרונים, לאחר שנחצו עוד ועוד קווים אדומים ורוסקו כללים אלמנטריים, החלטתי שאיני יכול עוד לתת לגיטימציה ולתת יד להתנהלות הקלוקלת - שכלל אזרחי ישראל ישלמו עליה מחיר כבד בשנים הבאות. תפקידך כשר אוצר הוא להוביל מדיניות, אך אינך יכול לעשות זאת תוך התעלמות מעבודת מטה, נתוני מאקרו, שינוי אומדנים על מנת לייצר מקורות פיקטיביים לצורך חלוקת תקציבים נוספים".

בעקבות הודעת ההתפטרות, ההערכה במשרד האוצר היא שמנכ"לית המשרד קרן טרנר אייל צפויה להתפטר גם היא. היא גיבתה את מרידור בשבועות האחרונים, על אף שהיא מינוי של השר כ"ץ. החשב הכללי רוני חזקיהו גם הוא בדרך החוצה, לאחר שהודיע על פרישה כמחאה על אי העברת תקציב המדינה. גורמים במשרד האוצר מסרו כי מרידור התלבט היום עד הרגע האחרון.