"שליחות לשרת את ישראל ואזרחיה": השרים נכנסים למשרדים החדשים

בשעה זו נערכים חילופי השרים. שר החוץ אשכנזי: "נקדם את תוכנית טראמפ, אך תוך שמירה על הסכמי השלום". שר הכלכלה עמיר פרץ: משבר הקורונה - הזדמנות להפוך את הכלכלה הישראלית לכלכלה אנושית

זמן צפייה: 03:09

היום (שני) שרי הממשלה נכנסים למשרדיהם החדשים ומחליפים את שרי הממשלה הקודמת. בטקס חילופי השרים במשרד החוץ, השר הנכנס גבי אשכנזי התייחס לתוכנית טראמפ ואמר כי "הנשיא טראמפ מציב בפנינו הזדמנות היסטורית לעצב את עתידה של מדינת ישראל לעשרות השנים הבאות. התכנית תקודם באחריות ובתיאום עם ארצות הברית, תוך שמירה על הסכמי השלום והאינטרסים האסטרטגיים של מדינת ישראל".

"כמו העוצמה הצבאית, גם השלום עם שכנותינו הוא נכס אסטרטגי ועלינו לשמור עליו", המשיך. "אני רואה חשיבות רבה בחיזוק הקשרים האסטרטגיים עם מדינות השלום, מצרים וירדן". עוד הוסיף כי "תחושת שליחות מלווה אותי היום בכניסתי לתפקיד שר החוץ של מדינת ישראל. אני מתייצב לתפקיד הזה ברגשי כבוד ואחריות באחת התקופות המורכבות בזירה הבינלאומית והאזורית".

אשכנזי וכ''ץ מתחלפים במשרד החוץ
אשכנזי וכ''ץ מתחלפים במשרד החוץ | צילום: משרד החוץ

שר האוצר הנכנס חיים כץ בירך בטקס החילופים את השר היוצא משה כחלון, שהודיע על פרישה מהחיים הציבוריים, ואמר: "המסר המרכזי שאני רוצה להעביר זה תודה למשה כחלון. הטקס הוא לכבודך, לכבוד מה שעשית בעשרות שנים של פעילות ציבורית שאני מקווה שעוד תימשך ביום מן הימים".

בד בבד, נכנסו לתפקידיהם החדשים גם שר החקלאות אלון שוסטר (כחול לבן), שר הכלכלה עמיר פרץ, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, שר העבודה והרווחה איציק שמולי והשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל (הליכוד).

עמיר פרץ התייחס לתפקידו החדש וכתב: "אני נכנס היום למשרד הכלכלה והתעשייה עם תחושה של אחריות רבה. התפקיד שלי הוא לעשות הכול כדי שכל ישראלי יידע שהוא לא לבד ושהמדינה תעמוד לצידו. משבר הקורונה הוא גם הזדמנות להפוך את הכלכלה הישראלית לכלכלה אנושית, שבה כל אזרח יידע שיש תוכניות ברורות וישימות עם אופק כלכלי עבורו".

בנימין נתניהו ובני גנץ בהשבעת הממשלה
בנימין נתניהו ובני גנץ בהשבעת הממשלה | צילום: חדשות 13

מאוחר יותר, התקיימו טקסי החילופים במשרדים נוספים. מירי רגב נכנסה למשרד התחבורה והחליפה את בצלאל סמוטריץ', שיהיה באופוזיציה. יואב גלנט נכנס למשרד החינוך והחליף את רפי פרץ. במשרד המשפטים ייערך טקס בשעה 16:00 שם אבי ניסנקורן יחליף את אמיר אוחנה.

בשעה 17:00 חילי טרופר יחליף את מירי רגב במשרד התרבות, בשעה 18:00 יתקיימו טקסי החילופים במשרד לביטחון הפנים שם אוחנה יחליף את גלעד ארדן ובמקביל במשרד הבריאות שבראשו יעמוד יולי אדלשטיין במקום יעקב ליצמן. טקס חילופי שר הביטחון יערך בשעה 18:30, שם ייכנס לתפקיד בני גנץ ויחליף את נפתלי בנט.