שליח האו"ם במזה"ת: "סיפוח הבקעה - מכה הרסנית לתהליך השלום"

ניקולאי מלאדנוב התייחס להצהרות של ראש הממשלה נתניהו ושל יו"ר כחול לבן גנץ, ואמר כי החלת הריבונות על בקעת הירדן תפגע ב"משא ומתן הישראלי-פלסטיני ובפתרון שתי המדינות"

זמן צפייה: 13:45

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, גינה היום (רביעי) את ההצהרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל יו"ר כחול לבן בני גנץ בדבר החלת הריבונות בבקעת הירדן: "סיפוח של חלק או כל אזור C בגדה המערבית, אם ייושם, יביא למכה הרסנית לפוטנציאל לקדם את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, לקידום השלום האזורי ולפתרון שתי המדינות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו לגנץ: בקרוב אעמיד במבחן את תמיכתך בהחלת ריבונות בבקעה

בימין ובשמאל מפקפקים בהכרזת גנץ על הסיפוח: "הצהרות חלולות"

גנץ: "נפעל להחלת הריבונות על בקעת הירדן לאחר הבחירות"

שליח האום למזה"ת, ניקולאי מלדנוב
שליח האום למזה''ת, ניקולאי מלאדנוב | צילום: רויטרס

אתמול, כאמור, גנץ סייר עם בכירי מפלגתו בבקעת הירדן והבטיח לקדם את הליך הסיפוח: "בקעת הירדן היא חומת המגן המזרחית של ישראל בכל תרחיש. ממשלות שרצו בעבר להחזיר אותה טעו. אחרי הבחירות נפעל להחלת הריבונות על בקעת הירדן במהלך לאומי מוסכם ובתיאום עם הקהילה הבינלאומית".

בתגובה, נתניהו כתב בטוויטר: "למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו". אחר כך, גנץ כתב גם הוא תגובה: "ביבי. קודם נדון בחסינות ואחר כך ננהל את החלת הריבונות".

בני גנץ וביבי נתניהו
בני גנץ וביבי נתניהו | צילום: רויטרס, לע''מ

הוויכוח בין השניים המשיך ברשתות החברתיות. ראש הממשלה כתב שוב לגנץ: בני גנץ, אני שמח שסוף סוף החלטת לתמוך ביוזמה שלי להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן וצפון ים המלח. אני מצפה לתמיכה מלאה שלך ושל כחול-לבן במהלך ההיסטורי הזה. בקרוב מאוד אעמיד אותך במבחן הזה".

מאוחר יותר, הליכוד פתחה את קמפיין הבחירות שלה לכנסת ה-23, ובאירוע אמר נתניהו: "אנחנו נחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן ועל צפון ים המלח, ללא דיחוי וללא וטו של אחמד טיבי. לא רק שלא נפנה אף אחד, נחיל את החוק הישראלי על כל התיישבות בלי יוצא מן הכלל".

במקביל לנאומו, יו"ר כחול לבן בני גנץ כתב לחברי הכנסת שלו הבהרה לגבי דבריו שנאמרו מקודם יותר היום, לפיהם יפעל לסיפוח הבקעה. "חידוד בנושא הבקעה - חיזרו לדבריי קראו ו/או והקשיבו להם היטב. אין בינם ובין ׳סיפוח חד צדדי׳ של הבקעה ולא כלום! אל תתנו לאף אחד לעשות סיבוב על עמדה אחראית", כתב.