זוהר: אעלה מחר הצעה להקמת הוועדה המסדרת – מצפה מימינה לתמוך

יו"ר הוועדה הודיע כי תובא לדיון במליאה ההצעה לחלק את הרכב הממשתפים "בהתאם לתוצאות הבחירות", וכתב: "אם בנט לא יתמוך בהצעה המשמרת את כוחו של הימין - פירוש הדבר שהוא חבר לשמאל"

מיקי זוהר
מיקי זוהר | צילום: חדשות 13

יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ מיקי זוהר הודיע היום (ראשון) כי יעלה מחר לדיון במליאת הכנסת את ההצעה להקים את הוועדה "לפי הרכב סיעתי, בחלוקה המשקפת את הכוחות בכנסת - בהתאם לתוצאות הבחירות", כלשונו.

"אנו מצפים מימינה לתמוך בהצעה זו המשמרת את כוחו של הימין ומשאירה בידי ימינה את זכות הווטו בכל החלטה", הוסיף זוהר, והזהיר: "אם ימינה לא תתמוך בהצעה - פירוש הדבר שהיא חברה לגוש השמאל בניגוד להבטחותיה לבוחר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"לא משאירים פצועים מאחור": מאות נכי צה"ל חסמו את איילון

הוארך מעצר המטפלת מאשקלון החשודה בהתעללות: "החשד נגדה התחזק"

האלימות בחברה הערבית: צעירה בת 21 נהרגה מירי תועה במזרח י-ם

נפתלי בנט '' יו''ר ימינה
נפתלי בנט '' יו''ר ימינה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מהשבוע שעבר, לפיה אין לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני עד שימונה שר משפטים קבוע - אלא אם מדובר בדיון דחוף וחיוני, ובתנאי שמספר השרים בין הגושים שישתתפו בו יהיה זהה, החליט נתניהו להוריד חבר קבוע בוועדה ולעשות רוטציה בין  מירי רגב ליואב גלנט. כך, במשך שבועיים רגב תהיה חברה ואילו גלנט משקיף, וכעבור שבועיים הם יתחלפו.

שרת התחבורה מירי רגב באולפן חדשות 13
שרת התחבורה מירי רגב באולפן חדשות 13 | צילום: חדשות 13

כזכור, זוהר מונה לתפקיד יו"ר הוועדה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר. זאת, ברקע המגעים להקמת ממשלה והנסיונות של נתניהו לשכנע את יו"ר ימינה נפתלי בנט ואת יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לחבור אליו, 18 ימים לפני שמסתיים המנדט אותו קיבל מהנשיא.

הוועדה תקבע את הרכבי הוועדות בכנסת ה-24, וכן את הרכבי הוועדות הזמניות לכספים וחוץ וביטחון, שיכהנו עד שתוקם ממשלה ותגבש את הוועדות הקבועות. "אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי", מסר זוהר. "נפעל להסכמות עם כל סיעות הבית בשיתוף פעולה פורה למען אזרחי ישראל כדי למלא באמונה את השליחות הציבורית ואת רצונם של הבוחרים".