נתניהו מינה את ח"כ מיקי זוהר ליו"ר הוועדה המסדרת בכנסת

ברקע המגעים להקמת ממשלה, רה"מ החליט כי יו"ר סיעת הליכוד יעמוד בראש הוועדה שתקבע את הרכבי הוועדות • סמוטריץ': "לרגע לא התחייבתי ללכת עם נתניהו לכל מהלך ולכל הרפתקה"

זמן צפייה: 03:05

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה היום (ראשון) את חבר הכנסת ויו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר לעמוד בראשות הוועדה המסדרת. זאת, ברקע המגעים להקמת ממשלה והנסיונות של נתניהו לשכנע את יו"ר ימינה נפתלי בנט לחבור אליו.

הוועדה תקבע את הרכבי הוועדות בכנסת ה-24, וכן את הרכבי הוועדות הזמניות לכספים וחוץ וביטחון, שיכהנו עד שתוקם ממשלה ותגבש את הוועדות הקבועות. "אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי", מסר זוהר. "נפעל להסכמות עם כל סיעות הבית בשיתוף פעולה פורה למען אזרחי ישראל כדי למלא באמונה את השליחות הציבורית ואת רצונם של הבוחרים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הצתת האוטובוס בעיסאוויה: שלושה בני אדם נעצרו בחשד למעורבות

איראן מדווחת: "תקלה" ברשת החשמל של מתקן הגרעין בנתנז

מחקר חדש קובע: החיסון פחות יעיל נגד המוטציה הדרום אפריקנית

מיקי זוהר
מיקי זוהר | צילום: חדשות 13

בתוך כך, סמוטריץ' התייחס בחשבון הפייסבוק שלו לטענה שהועלתה כלפיו בסוף השבוע, לפיה הוא "הפך ברגע למי שלא מחוייב לנתניהו", והבהיר: "לרגע לא התחייבתי ללכת עם נתניהו לכל מהלך ולכל הרפתקה. הפוך, הבהרתי שוב ושוב לפני הבחירות שלא אסכים לשום ממשלה שתישען על תומכי טרור כמו עבאס".

"התחייבתי, ואני עומד מאחורי ההתחייבות הזו גם היום, ללכת עם נתניהו ולא להיכנס בלי הליכוד ושאר השותפים במחנה הלאומי לשום קואליציה", הדגיש. "אני מקווה שנצליח להקים ממשלת ימין על מלא, ואם ניכשל בכך בשל שיקולים אישיים וחסרי אחריות של אנשים בימין, נלך ביחד בראש מורם לאופוזיציה ונחזור מהר מאוד כמו גדולים".

וברקע הדיווחים לפיהם בנט דורש מנתניהו את תפקיד ראש הממשלה כעבור שנה מיום כינון הממשלה ולכהן בתפקיד למשך שנתיים, יו"ר נעם אבי מעוז הדגיש הבוקר כי בכוונתו להצביע "אך ורק בעד ממשלה בראשות בנימין נתניהו ללא שום רוטציה וללא שום מוטציה", כלשונו.

"הסיבה הראשונה היא", הסביר מעוז, "הכרת הטוב לראש הממשלה על כל מה שפעל למען המדינה, במיגור הקורונה ובהתעצמות המדינית, הכלכלית והביטחונית של המדינה. הסיבה השנייה היא שרק נתניהו בראשות הליכוד קיבל 25% מקולות הבוחרים, ולכן לא רוטציה ולא ח''כ אחר מהליכוד שירכיב את הממשלה." סיים.