חשיפה: כך התערב ח"כ מיקי זוהר בעבודת מקומון השייך לאשתו

אשתו של יו"ר הקואליציה מחזיקה ב-50% בבעלות על עיתון "המקומון" בקריית גת. למרות הצהרות חוזרות ונשנות שלו על כך שאין לו קשר לתוכן העיתון - הקלטות שנחשפו בחדשות 13 מציגות תמונה אחרת

זמן צפייה: 06:28

אשתו של חבר הכנסת מיקי זוהר מחזיקה בחודשים האחרונים בבעלות על מקומון בקריית גת. זוהר הכחיש בעבר כל מעורבות בעיתון, אולם בהקלטות שהגיעו לידי חדשות 13 ונחשפות כאן הערב (שלישי), זוהר נשמע משוחח עם הבעלים הקודמים של העיתון, כשהוא נותן להם עצות כלכליות - וגם כאלה הנוגעות לתוכן.

העיתון הוא "המקומון" בקריית גת, שכאמור, אשתו של זוהר מחזיקה כיום ב-50% מהבעלות עליו. אחד הבעלים הקודמים טען שהעסקה בוצעה בניגוד לדעתו, עתר לבית המשפט בתביעה לפתוח נגד יו"ר הקואליציה ואשתו בהליך משפטי, והציג בין היתר גם את ההקלטות הבאות, עליהן עתר זוהר לבית המשפט בדרישה שלא יפורסמו.

הכול התחיל בחודש יולי בשנה שעברה. זוהר ואשתו ימית נפגשו עם בעלי העיתון ודנו על עתידו. כבר בפתיחה הבהיר זוהר כי הוא לא חלק מהעסק - אלא רק אשתו ימית. "קודם כל שיהיה ברור - אני לא הולך להיות חלק מהעסק הזה ולא הולך להיות שותף בו. אשתי היא זאת שרוצה להיות שותפה שלכם. אני, רק מה שאני יכול לעשות, זה לתת לכם עצות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גמזו: "האמון התערער. לא יהיו עוד הגבלות ללא היגיון"

רוחמה סעד ונירית שוויד הן הסייעות החשודות בהתעללות בפעוטות

בשל המתיחות: צה"ל יתגבר מערכי אש וכוחות איסוף בצפון

מיקי זוהר
מיקי זוהר | צילום: חדשות 13

אלא, מאותו הרגע ובמהלך כל אותה פגישה, קולה של ימית כמעט לא נשמע, וחבר הכנסת הוא זה שמוביל את השיחה. "אני רוצה להגיד לכם מה אני חושב", אמר, "ואחר כך תנסו לעשות את שלכם. אני אומר שלהערכתי, אם אתם תציבו לעצמכם מטרה להגיע ל-250 עמודים, זו מטרה ריאלית, שבמרוצת הזמן תגיע. המטרה השנייה היא לא לרדת אגורה מ-600 שקלים לעמוד".

בהמשך נשמע אומר כי "אני חושב שההתפרסות של העיתון לעוד מקומות זה לא בהכרח סבבה. קריית גת זה צריך להיות המטרה, וצריך למקד את כל המאבק לקריית גת". "שלא תטעה", השיב לו אחד הבעלים, "אנחנו עושים עיתונים רק בקריית גת". "העיתון צריך לגדול קצת מבחינת הגודל שלו", הוסיף חבר הכנסת.

עוד בהקלטה, טען זוהר בפני הבעלים כי "הסכנה הגדולה שלכם דווקא מגיעה מצידו של ראש העיר". לדבריו, אם ראש העיר ירגיש שהגיע הזמן שהוא צריך מקומון משל עצמו, "אני מניח שהוא יוכל למצוא. אני מכיר את שיטת העבודה שלו".

מיקי זוהר
מיקי זוהר | צילום: חדשות 13

אז אומנם בהתחלה הוא מדבר על מספר העמודים בעיתון, אבל מייד לאחר מכך הוא מתקדם לחשב את הרווחים העתידיים מהפרסומות. "אני מדבר על 60-50 אלף שקלים... אם נשארת לכם דלתא, של 60 אלף שקל רווח בחודש, אז כולם מרוויחים יפה מאוד, כולם מאושרים וכולם מרוצים".

נזכיר כי רק השנה בחודש אפריל, עת התראיין זוהר לתוכנית "המקור", הוא הבהיר כי אשתו היא זו שמחזיקה בבעלותה מקומון, ותהה: "מה קשור אליי? מה, אני עוסק בעיתון? אני עובד שם?". זוהר סיפר אז כי "לפחות ממה שאני יודע ובשיחות שערכתי עם אשתי, היא החליטה לרכוש את העיתון משיקולים כלכליים, למרות התנגדות נחרצת שלי".

ולמרות הסתייגותו בריאיון זה, בהקלטות הבאות נשמע שדווקא יש לו מה לומר על התוכן. "יש איזו חשיבות עליונה, אני חושב שעיתון צריך לבחור דרך, הוא יכול להיות גם הרבה יותר נשכני", אמר בשיחה לבעלי העיתון.

מיקי זוהר
מיקי זוהר | צילום: החדשות 13

עוד בהקלטה, חבר הכנסת מספר כיצד הוא חווה את התקשורת הארצית כפוליטיקאי. "תאמינו לי, אני חוויתי תקשורת ב-4 השנים האלה ברמה הארצית - וזו תקשורת נשכנית מאוד, אבל היא הכי מעניינית". זוהר הוסיף כי "אם העיתון ייפתח כל שבוע בתחקיר אחר, אבל תחקיר שיקרע למישהו את הצורה שלו, תאמינו לי - העיתון יהיה הרבה יותר נקרא. דרך אגב, המפרסמים ירוצו לפרסם רק בשביל להיות חלק מההצגה הזו".

בית המשפט החליט לדחות את התביעה נגד בני הזוג. התובע פיצה אותם בחמשת אלפים שקלים בעבור הוצאות משפט ואף שלח התנצלות, אבל במקביל גם דחה את בקשתו של זוהר ואישר לפרסם את ההקלטות.

סעיף 13-א' לחוק חסינות חברי הכנסת קובע כי חבר הכנסת לא יעסוק בכל עסק או בכל עיסוק נוסף, למעט עיסוק בהתנדבות וללא תמורה. בתשובתו לבית המשפט, אמר זוהר כי הוא בסך הכול נענה לפניית אשתו וביקש לתרום מניסיונו העסקי, ולהשיא לנוכחים מספר עצות ותובנות עסקיות ותו לא.

מיקי זוהר
מיקי זוהר | צילום: חדשות 13

תגובת חבר הכנסת מיקי זוהר: "לא הייתי מעורב בשום שלב של המשא ומתן. אני לא מעורב כלל בהתנהלות עסקיה של אשתי, למעט התייעצויות אישיות ביני ובינה כמו בין כל בני זוג. דעתי לא השתנתה ואני מפציר ברעייתי לעזוב את התחום בהקדם האפשרי".

"צר לי שגורמים בעלי אינטרסים, אשר היו מצויים בסכסוך משפטי עם אשתי, שרבבו את שמי לתוך עניינים שלא לי רק מתוך ניסיון להשיג את מבוקשם באמצעות איומים מפורשים. אין בכוונתי להיכנע לאיומים או לרוע מיותר שאינו באמת מעניין את הציבור".