מבקר המדינה הבא ייבחר בכנסת ב-3.6; המועמדים יוצגו תוך שבוע

יו"ר הכנסת הודיע כי המליאה תקיים הצבעה חשאית בנושא בעוד שלושה שבועות. הצעת מועמד תוגש על ידי עשרה ח"כים לפחות ובצירוף הסכמת המועמד בכתב, עד יום שני הבא

חברי הכנסת ה21 נשבעים אמונים למדינת ישראל
חברי הכנסת ה21 נשבעים אמונים למדינת ישראל | צילום: החדשות 13

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע היום (שני) לח"כים כי מליאת הכנסת תבחר את מבקר המדינה הבא ב-3 ביוני. הבחירות יתקיימו בהצבעה חשאית, והצעת מועמד לתפקיד מבקר המדינה תוגש ליו"ר הכנסת על ידי עשרה ח"כים לפחות, בצירוף הסכמת המועמד בכתב. אדלשטיין הוסיף במכתבו לח"כים כי "את הגשת המועמדות יש להעביר באמצעות מזכירות הכנסת, עד ליום ה-14 שלפני יום הבחירה, כלומר יום שני הבא, ה-20 במאי".

בחודש שעבר פורסם בחדשות 13 כי בעוד שיוסף שפירא, מבקר המדינה היוצא, טוען כי המבקר הבא מוכרח להיות שופט, ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו מעוניין למנות שופט בדימוס לתפקיד - בפעם הראשונה זה 30 שנה.

ואכן שלושת השמות שהליכוד ונתניהו העלו לפני כשבועיים כמועמדים לתפקיד אינם שופטים בדימוס. יעקוב בורובסקי הוא עורך דין ויועץ בכיר במשרד מבקר המדינה, פרופ' אבי דיסקין הוא מרצה בתחום מדע המדינה, ואייל ינון מכהן כיועץ משפטי לכנסת כבר תשע שנים. יש לציין כי הליך מינוי המבקר נעשה על ידי הצבעה חשאית בכנסת.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בפעם הראשונה אחרי 30 שנה: בליכוד מעוניינים במבקר שאינו שופט

המבקר: מאגרי מידע רגישים לא מנוהלים כראוי, כשלים בהגנת סייבר

מבקר המדינה: נתניהו לא קיבל אישור להחזיק במניות הפלדה

עוד דוח שצפוי לגרום למתיחות. המבקר יוסף שפירא
עוד דוח שצפוי לגרום למתיחות. המבקר יוסף שפירא | צילום: חדשות 13

ועדת ההיתרים הבהירה אתמול כי לא תקיים דיון נוסף בבקשת ראש הממשלה נתניהו למימון הוצאותיו המשפטיות, אם לא יימסרו לידיה תיק ההון של נתניהו ופירוט קשריו עם התורמים, כפי שביקשה. בניגוד לעמדת חברי הוועדה, וכפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, שפירא סבור כי על חברי הוועדה לקיים דיון בבקשה ללא תנאים.

כזכור, בתחילת אפריל, שפירא כתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי בניגוד לגרסתו של ראש הממשלה , ועדת ההיתרים לא אישרה לו להחזיק במניות של החברה של בן דודו נתן מיליקובסקי. על פי המכתב ששלח המבקר, נתניהו לא קיבל אישור מהוועדה להחזיק מניות לבדו, לא בשנת 2009 ולא אחריה. גורמים שמעורים בפרשה אישרו את הכתוב ואמרו לחדשות 13 שגרסת נתניהו איננה נכונה ואכן לא ניתן אישור.