מרצ תרוץ עד הסוף; לחץ פנימי על זליכה לפרוש מהמרוץ לכנסת

גורמים במפלגה שבראשות הורוביץ הבהירו כי "בשום מחיר" לא יודיעו על פרישה, חרף הסקרים האחרונים • ב"הכלכלית החדשה" טוענים כי גם אם לא יעברו את אחוז החסימה - הגוש נגד נתניהו לא ייפגע

זמן צפייה: 03:57

בחירות 2021: שבועיים וחצי לבחירות, גורמים במרצ מבהירים היום (ראשון) כי אין בכוונת המפלגה לפרוש מהמרוץ לכנסת "בשום מחיר", חרף הסכנה שלא תעבור את אחוז החסימה, נוכח כמה סקרים שפורסמו בימים האחרונים, שחזו זאת. לדברי חלק מהגורמים, בידיהם סקרים פנימיים שבהם מפלגתם דווקא מקבלת יותר מ-3.25% מקולות הבוחרים.

בד בבד, במפלגה הכלכלית של פרופ ירון זליכה קיים הרבה לחץ פנימי של חלק מהחברים לפרוש, בשל מצבה של המפלגה בסקרים. מוקדם יותר היום, מספר 3 ברשימה, פרופ יורם יובל, הודיע בפוסט בפייסבוק שאם היא לא תעבור בסקרים את אחוז החסימה עד 16 לחודש, הוא יסיר את שמו מרשימת המועמדים כדי לא לפגוע בסיכויים להחלפת נתניהו.

ניצן הורוביץ | צילום: חדשות 13

מנגד, רוב הקולות במפלגה דווקא מבהירים שאין בכוונתם לפרוש, גם אם מצבם בסקרים לא ישתפר וסיכויים להיכנס לכנסת יישאר נמוך. גורמים במפלגה טוענים כי חלק גדול מהמצביעים שלהם שייכים לגוש הימין, כך שגם אם לא יעברו את אחוז החסימה, יאבדו יותר קולות של הימין, והמחנה להפלת נתניהו לא ייפגע.

ירון זליכה
ירון זליכה | צילום: חדשות 13

כזכור, על פי הסקר האחרון של חדשות 13 מרצ מגרדת בקושי את אחוז החסימה ומקבלת ארבעה מנדטים, ואילו המפלגה של זליכה זוכה ל-2.1% מהקולות, רחוק מהמינימום ההכרחי כדי להיכנס לכנסת.

עוד על פי הסקר, הליכוד מקבלת 27 מנדטים, כפי שקיבלה בסקר הקודם. מנגד, יש עתיד מתחזקת במנדט נוסף מאז הסקר האחרון ועומדת כעת על 19. תקווה חדשה נחלשת בשני מושבים וקיבלה 11 מנדטים. ימינה בראשות נפתלי בנט שומרת על יציבות מהסקר הקודם – עם 11 מנדטים גם היא.

הרשימה המשותפת (ללא רע"מ) מקבלת 8 מנדטים, וש"ס ויהדות התורה עם 7 מנדטים כל אחת – ללא שינוי מהסקר האחרון. ישראל ביתנו עולה במנדט אחד ועומדת כעת על 7 העבודה מקבלת 6 מנדטים, והציונות הדתית מתחזקת במנדט אחד ועומדת על 5. מלבד מרצ, גם כחול לבן ורע"מ – עם 4 מנדטים כל אחת.