קרע בקואליציה: "גנץ יצר פתח למשבר קואליציוני אמיתי"

החלטת שר הביטחון להכריז על ארגונים פלסטינים כארגוני טרור הובילה לגינוי במרצ. ח"כ גבי לסקי טענה כי הנושא יכול להתפתח למשבר. מרצ גינתה גם את הבנייה ביו"ש: "מסכן את עתיד המדינה"

זמן צפייה: 01:04

הסדק בקואליציה ממשיך להתרחב: בזמן שראש הממשלה נפתלי בנט קרא לשרים להימנע מציוצים מיותרים לדבריו לקראת אישור התקציב, הנושאים המדיניים מערערים את יציבות הקואליציה. מפלגת מרצ פרסמה הערב (ראשון) הודעה בעקבות החלטת השר זאב אלקין להורות על שיווק כ-1,300 יחידות דיור ביהודה ושומרון. אלקין אמר הערב בחדשות 13 כי "אני לא קובע להם אם להיפגש עם אבו מאזן והם לא יקבעו לי אם להקפיא בנייה ביו"ש".

תגובת מרצ לא איחרה לבוא. "הנהלת מרצ רואה בדאגה שורה של צעדים חד צדדים של שרים בממשלה בכל הנוגע למדיניות כלפי הפלסטינים בשטחים והרחבת ההתנחלויות. צעדים אלה מסכים את עתידה של מדינת ישראל ואת האופק המדיני העתידי וחותרים תחת הבסיס, שעליו הוקמה ממשלת השינוי שבה שותפים יחד ימין ושמאל", נכתב בהודעה. עוד נכתב כי "הנהלת מרצ קוראת ליו"ר הורוביץ, לשרי המפלגה והסיעה בכנסת להבהיר זאת בפני ראשי הסיעות האחרות ולמנוע צעדים אלה".

בתוך כך, נמשכת המחלוקת סביב החלטת שר הביטחון בני גנץ להכריז על שישה ארגונים פלסטינים כארגוני טרור. חברת הכנסת גבי לסקי אמרה הערב ב"לפני החדשות" עם ליאור קינן כי גנץ יצר פתח למשבר קואליציוני אמיתי לדבריה.

גורם מדיני ביטחוני בכיר אמר הערב כי הצטבר תיק מודיעין כבד מאוד שבו קיימות ראיות חד משמעיות הכוללות סרטים, תמונות, קבלות העברות כספים ועוד הקושרות את אותם ארגונים לארגון הטרור החזית העממית.

הגורם הבהיר כי "חומרי המודיעין לא מותירים מקום לספק והם בבחינת 'יצוקים בבטון' ומוכיחים קשר ישיר של הארגונים ואנשים מטעמם לארגון הטרור החזית העממית". הגורם התייחס גם למחלוקת בין ישראל לארה"ב לגבי היידוע מראש של האמריקנים על החלטת גנץ. לדברי הגורם, נעשתה עבודה מדינית מוקדמת הכוללת יידוע ושיתוף של החומר הרלוונטי לפני קבלת ההחלטה. הגורם ציין כי בימים הקרובים יצא שוב שליח מיוחד של השב"כ ומשרד החוץ לוושינגטון עם חומר מודיעיני שמוכיח את הקשר החד משמעי של הארגונים לחזית העממית.