הורוביץ יודיע מחר: מרצ תשריין אישה ערביה במקום הרביעי ברשימה

לפי תוכניתו של יו"ר המפלגה, ג׳ידא רינאווי זועבי תשובץ במקום ה-4 ברשימה לקראת הבחירות לכנסת, ועיסאווי פריג' ימוקם במקום החמישי. בכך, יגדל הייצוג הערבי במרצ לשניים בחמישייה הראשונה

ח"כ ג׳ידא רינאוי זועבי

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ צפוי להודיע מחר (שני) על שריון אישה ערביה במקום הרביעי ברשימת מפלגתו לקראת הבחירות לכנסת במארס - ג׳ידא רינאווי זועבי, מנהלת מרכז אינג׳אז לקידום השלטון המקומי בחברה הערבית. על פי תוכניתו, עיסאווי פריג' ימוקם במקום החמישי - ובכך יגדל הייצוג הערבי במפלגה לשניים בחמישייה הראשונה.

ניצן הורוביץ לאחר הזכייה בראשות מרצ
ניצן הורוביץ לאחר הזכייה בראשות מרצ | צילום: החדשות 13

עוד בחדשות 13:

ביהמ"ש קבע: העבודה תחויב לקיים פריימריז בהשתתפות המתפקדים

רה"מ בריאיון: "לא שולל שריון מועמד ערבי, יש פוטנציאל למגזר"

מוקדם יותר היום קיבל בית המשפט המחוזי את עתירתה של חברת הכנסת מרב מיכאלי, וקבע כי חרף אי-רצונו של עמיר פרץ - על מפלגת העבודה לקיים פריימריז בהשתתפות המתפקדים. "ניצחנו", כתבה מיכאלי מיד לאחר ההכרעה. "בית המשפט המחוזי קיבל את העתירה שלנו, ביטל את הניסיון של ראש המפלגה לבטל את הפריימריז - והגן על זכותם של חברי המפלגה לבחור מי ייצגו אותם".

מיכאלי תקפה את פרץ והשר איציק שמולי, שלטענתה "ניסו לבצע מחטף ולהפוך את מפלגת העבודה לדיקטטורה בלי פריימריז. הם נכשלו", ציינה, "הדמוקרטיה ניצחה, האמת ניצחה, הצדק ניצח, אנחנו ניצחנו. עכשיו חובה לקיים פריימריז למפלגה באופן מיידי".

ח''כ מירב מיכאלי
ח''כ מרב מיכאלי | צילום: חדשות 13

"זה לא היה קרב פשוט", הוסיפה חברת הכנסת. "מול מנגנון משומן, עתיר כח אדם ושליטה מוחלטת במשאבי מפלגת העבודה, השגנו את הצדק שכל כך היה מתבקש להשיג. המאבק הזה הוא מאבק של חברות וחברי מפלגת העבודה, ובעצם של כל מי שאכפת לו שמדינת ישראל תמשיך להיות דמוקרטיה ושהפוליטיקה שלנו תהיה נקייה ואמינה".

שעה קלה לאחר החלטת בית המשפט, הודיעה מיכאלי בחשבון הטוויטר שלה כי בכוונתה להתמודד על תפקיד יו"ר המפלגה. "לא למחטף, לא לעסקנות. כן לדמוקרטיה, כן לפריימריז בקרב המתפקדות והמתפקדים. אני מודיעה על התמודדותי על תפקיד יו"ר מפלגת העבודה".