מרצ הודיעה כי תתנגד לחוק האזרחות: "מדובר באפליה על בסיס גזע"

לאחר שהחוק נדחה בשל קשיים להשגת רוב, מכה נוספת לקואליציה מגיעה ממפלגת השמאל שחבריה צפויים להצביע נגד. "החוק בא לעולם בחטא, עתרנו לבג"ץ בעבר נגד החוק ונצביע נגדו אם יעלה במליאה"

זמן צפייה: 00:36

מפלגת מרצ הודיעה היום (חמישי) כי תתנגד להצעת החוק לאיחוד משפחות, שנקרא גם חוק האזרחות, אם יעלה להצבעה בכנסת. לפי המפלגה "זה חוק שמפלה אוכלוסייה על בסיס גזעי, שבא לעולם בחטא. מרצ עתרה נגד החוק לבג"ץ בעבר ותצביע נגד במידה ויובא להצבעה".

השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', אמר הבוקר כי: "נכון לעכשיו כל מרצ לא תצביע בעד, איך נוכל לאכול את הצפרדע הזו?". ההודעה מגיעה על רקע דחיית ההצבעה ליום שני בשל הקשיים להשיג את הרוב הנדרש על מנת להעביר את ההצעה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דרמה במליאה: אביר קארה הצביע פעמיים; הוגשה תלונה ליועמ"ש

פיגוע דקירה בבקעה: חיילת נפצעה בינוני, המחבל נתפס עם נשקה

העלייה בתחלואה נמשכת: 307 מאומתים אובחנו אתמול, 29 במצב קשה

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו אמר בתחילת השבוע כי האופוזיציה תסכים לתמוך בחוק האזרחות - רק אם הקואליציה תקדם את חוק יסוד ההגירה. "יש רוב לימין בהעברת חוק ההגירה", טען נתניהו בדברים שנשא בכנסת. "אם הקואליציה תסכים לקדם אותו - נהיה מוכנים להאריך בחודשיים את הוראת השעה של חוק האזרחות".

חוק האזרחות, כידוע, מהווה מחלוקת בקרב חברי הקואליציה עוד מהשבוע הראשון שהוקמה ממשלת בנט-לפיד. מפלגת רע"ם וגם כמה מחברי מרצ, הודיעו שיתנגדו או יימנעו בהצבעה על החוק שאוסר איחוד משפחות בין פלסטינים וערביי ישראל. יש לציין כי רבים מחברי האופוזיציה דווקא תומכים בחוק הזה, ואף הצביעו בעד הארכתו במשך שנים - אלא שבשל רצונם להביך את הקואליציה, הודיעו כי אין בכוונתם לתמוך בהארכת החוק.