"הכניסה לממשלה הייתה טעות": מירב כהן מדברת על הכול

בריאיון ראשון מאז שנפרדה מכחול לבן וחצתה את הכביש ליש עתיד, סיפרה השרה לשעבר מה גרם לה לעזוב, על המחלוקות מול נתניהו, ומה הייתה עושה אחרת. "בסוף אוגוסט הייתי צריכה לקום וללכת"

זמן צפייה: 09:00

מבין כל פורשי כחול לבן, העזיבה של השרה לשוויון חברתי לשעבר מירב כהן הייתה מהמכות הקשות ביותר שספג בני גנץ. בריאיון ראשון מאז עברה אל מי שלאורך כל הדרך ביקר בחריפות את מפלגתה על הכניסה לממשלה עם בנימין נתניהו, יאיר לפיד, היא פותחת הכול, וגם מספרת על הרגע שעליו היא מתחרטת יותר מכל. "במבחן התוצאה, הכניסה לממשלה הזו הייתה טעות. זה היה כישלון ויאיר לפיד צדק", הודתה כהן.

כהן נחשבת רכש חזק - שרה חרוצה ומוערכת, שלא מתלכלכת. אשת עבודה ועשייה, אבל כמי ששייכת לאגף כחול לבן שנכנס לממשלה עם נתניהו, ועוברת עכשיו לאגף שנותר נאמן להבטחת הבחירות המרכזית של גנץ ולפיד, היא עדיין מתמודדת עם שאלות קשות. אחת מפעילי יש עתיד אף אמרה לה בפנים: "נטשת אותנו, אני לא סומכת עלייך". לדברי כהן, "זו ביקורת מוצדקת ואני ממש מבינה אותה".

מירב כהן
מירב כהן | צילום: חדשות 13

"נכנסתי לפוליטיקה כדי לעשות למען המבוגרים. היו שבעה-שמונה חודשים שעשיתי ככל יכולתי, אבל בדברים הגדולים, הכואבים באמת שמצריכים תקציב, שמצריכים רפורמות נתניהו לא נתן לעבוד", המשיכה כהן. "אכפת לו רק מהשיקולים האישיים והמשפטיים שלו וכן, חשבתי שהוא יתעלה עד כדי כך מעל הצרכים האישיים שלו". היא ראתה מבפנים איך העסק כולו קורס - ממשלת הרוטציה הלא מתפקדת ובתוכה כחול לבן שהלכה והתפוררה.

"הקושי האמיתי היה ההתנהלות מבפנים. אתה נמצא כל הזמן בסיטואציה שאתה צריך לבחור בין שתי אלטרנטיבות גרועות", סיפרה כהן. האם את מתקפלת מול נתניהו ונותנת לו תקציב המשכי כדי שהוא יוכל לרצות את השותפים שלו או שאת הולכת איתו עד הסוף, מראה לו מה זה אבל משתקת מדינה שלמה? שיחקנו מול בן אדם שאין לו שום קווים אדומים - מבחינתו שהמדינה תישרף".

כהן אף זיהתה את הנקודה שבה לטענתה כחול לבן הייתה צריכה לצאת מהממשלה. לדבריה, הנקודה הזו הייתה כבר בחודש אוגוסט, כשתקציב המדינה לא עבר בפעם הראשונה בניגוד להסכם הקואליציוני. "לא יצאתי באותו הזמן כי הייתי בתוך סיטואציה ואמרתי 'יש פשרה? אז עוד חודש-חודשיים? אז עוד חודש נביא תקציב? בשביל זה נלך למערכת בחירות?'. אבל בניתוח בדיעבד, בסוף אוגוסט היה ברור שהוא לא מביא תקציב, אי אפשר לעבוד ככה - הייתי צריכה לקום וללכת והייתי צריכה לגרום לכך שהמפלגה תלך בדרכי".