ראש עיריית ב"ש: הממשלות לא מבינות שטרור אזרחי השתלט על החברה

בצל מקרי האלימות הרבים בעירו, דנילוביץ' האשים את הדרג המדיני במצב, טען כי הממשלה הנוכחית "לא מתעוררת" והזהיר כי "אם היא לא תשליט סדר - חלק מהאזרחים עלולים לקחת את החוק לידיים"

זמן צפייה: 04:23

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', התראיין לחדשות 13 בצל האלימות הגואה בחברה הערבית ושמשפיעה גם על עירו. לדבריו, "יש חוסר ביטחון וממשלת ישראל לא מתעוררת. הטרור האזרחי משתלט על המדינה - וזו הופכת להיות הסכנה האסטרטגית הגדולה ביותר".

דנילוביץ' האשים את הממשלות השונות בכך שלא נתנו לו את הכלים להתמודד עם הבעיה, וטען כי גם כשהגיע עם פתרונות "יצירתיים" - המדינה לא איפשרה אותם. על כן, ראש עיריית באר שבע הזהירה: "אם ממשלת ישראל לא תשליט סדר - חלק מהאזרחים עלולים לקחת את החוק לידיים וזו ראשיתה של אנרכיה".

בהמשך קרא ראש עיריית באר שבע להעביר את הסמכויות האכיפה לרשויות המקומיות. לדבריו, "אם מדינת ישראל לא מסוגלת לתת ביטחון אישי - תנו לרשויות המקומיות לעשות את זה. אני צריך כלים כדי להתמודד עם הבעיה".

"אני לא בורח מאחריות, מרכין את ראשי ומתמודד עם המצב. אני לא מחכה שאחרים יעשו, אני יוזם כל מיני פעולות", אמר דנילוביץ'. "אבל אני צריך לקבל אישור ממשלת ישראל ומהמשרדים השונים. בקושי נותנים לי סמכות לפיקוח העירוני. כל מה שקשור לאכיפה וענישה נמצא בידיים של הממשלה - כשלא נותנים לי את הסמכות ולא נותנים לי את הכלים - אני לא יודע איך לתת פתרונות".