הרשימה המשותפת בדרך לפירוק: מנסור עבאס צפוי להקים מפלגה חדשה

יו"ר רע"מ צפוי להודיע כי יעזוב את המפלגה שאיחדה בין ארבע הסיעות שמייצגות את המגזר הערבי. אחד התנאים להישארותו ברשימה: הצהרה פומבית על מי ימליצו להרכבת הקואליציה • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:20

יו"ר רע"ם מנסור עבאס צפוי להודיע כי הוא עוזב את הרשימה המשותפת ויקים מפלגה חדשה - כך פורסם היום (שלישי) לראשונה בחדשות 13. זאת, לאחר שמסקרים פנימיים שערך עולה כי מפלגה עצמאית בראשותו תקבל שישה מנדטים, בעוד הרשימה המשותפת תישאר עם חמישה בלבד. כמו כן, עבאס התנה את הישארותו במפלגה בוויתור של מפלגת חד"ש על התמיכה בקהילת הלהט"ב.

ברע"ם הבהירו כי יישארו ברשימה ויסכימו לא להמליץ על בנימין נתניהו להרכבת הקואליציה בתמורה להסכמת שאר המפלגות לשני תנאים: הראשון שהמשותפת תכבד את ההלכה ולא תתמוך בשום הצעה המנוגדת לה, והשני  ששאר המפלגות יסכימו להצהיר בפומבי על מי כן ימליצו לראשות הממשלה. "רוצים שמצביעי המשותפת לא יעמדו בפני תיבת פנדורה, אלא ידעו בדיוק מה יקבלו מאיתנו", נכתב בהודעה.

יו''ר רע''ם מנסור עבאס
יו''ר רע''ם מנסור עבאס | צילום: חדשות 13

בתוך כך, מוקדם יותר היום קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו פגישה עם ראשי היישובים במגזר הבדואי, במטרה להסתער גם על הקול שלהם, בנוסף לקולות המגזר הערבי. מי שיזם את הפגישה הוא ראש עיריית דימונה בני ביטון.

מהלך זה של נתניהו מגיע בהמשך למאמציו לזכות בתמיכת המגזר הערבי - ניסיון שמתקבל באופן שנוי במחלוקת. לפני כעשרה ימים נקבעה פגישה של ראש הממשלה עם ראשי רשויות במספר יישובים ערביים, וכמה מהם קראו להחרים את הפגישה - בטענה כי מדובר ב"ניצול פוליטי של אוזלת יד הממשלה במאבק  באלימות".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

את הפגישה, שיזם יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס בתיאום עם יו"ר ועד ראשי הרשויות הערביות מודר יונס, החליטו להחרים בין היתר ראש מועצת כפר כנא יוסף עואודה, ראש עיריית סכנין ספות אבו ריא, ראש עיריית עראבה ואכד עומר, ראש עיריית כאוכב אבו אל-היג'א זאהר סלאח, וראש עיריית טירה מאמון עבד אלחי.

לאחרונה נתניהו אף ערך ביקור בנצרת במסגרת קמפיין הבחירות. עשרות בני אדם הפגינו נגד ביקורו ו-19 מפגינים נעצרו. מהמשטרה נמסר כי הם לא נשמעו להוראות השוטרים, מנעו מהם להקים את מחסומי האבטחה לביקור וכן ניסו להיכנס לשטח שנסגר סביב בניין העירייה.

מי שעוד לקחו חלק במחאה שהתארגנה באזור הם חברי כנסת מהרשימה המשותפת, בהם מטאנס שחאדה וסונדוס סאלח, שאף תועדו כשהם מורחקים מהמקום על ידי השוטרים. בהמשך, הועברה סאלח לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.