מנסור עבאס: "לא פוסל שותפות עם הליכוד"

באירוע שבתרבות בב"ש, התלוצץ יו"ר רע"ם לגבי האפשרות להיות השר לביטחון הפנים כדי "לשמור על ביטחונם של כל האנשים הנפלאים"; ח"כ רייטן על מינוי נשים לעליון: "חשוב שיהיה שיוויון מגדרי"

זמן צפייה: 00:22

כשנשאל יו"ר רשימת רע"ם מנסור עבאס על ידי העיתונאי רועי כ"ץ באירוע שבתרבות היום (שבת) בבאר שבע אם הוא לא פוסל שותפות על הליכוד, השיב: "אני לא פוסל שותפות עתידית עם הליכוד".

בהמשך הריאיון, נשאל יו"ר רע"ם מדוע הוא לא שר, וענה: "מבחינת השותפות, רע"ם כמפלגה ערבית לקחה את זה אחד קדימה ואנחנו חלק מהקואליציה. לכן אני חושב שנכון לעשות את זה תחילה על ידי בניית מערכת האמון בתור שותף קואליציוני".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ד"ר אלרעי פרייס: "זיהינו סיכון – אנחנו מגיבים מהר ובשלב מוקדם"

מחאות אלימות באיראן: הרוגה בעימותים בין המשטרה למפגינים

בלאק פריידי: הישראלים ביזבזו מעל 700 מיליון ש"ח ב-6 שעות

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-2111271513' autoplay='0' credit='דני חג׳בי' desc='' poster='' kid='1_q0n6tl3x' duration='171']

עוד הוסיף לומר עבאס: "באחת הישיבות, מכיוון שאני בא ממפלגה ששורשיה הם התנועה האסלאמית אז נושא הדת חשוב לי, אז הציעו לי ללכת למשרד הדתות". בהמשך אמר כי הוא נכנס לממשלה על תקן המאבק בפשיעה בחברה הערבית, ואז התבדח כי "אולי יתנו לי את המשרד לביטחון הפנים שדי לדאוג לביטחונם של כל האנשים הנפלאים".

מנסור עבאס
מנסור עבאס | צילום: דייגו מיטלברג

כמו כן, התייחס עבאס להדלקת הנר הראשון על ידי נשיא המדינה יצחק הרצוג מחר במערת המכפלה ואמר כי "בנושאי דת אנחנו צריכים להיות זהירים ביותר, בנושא דת הפוליטיקה מפסיקה לתפקד ורק הרגשות יוצאות החוצה. ברגע שיש פגיעה או משחק כזה ברגשות הדת, הרציונאליות של האנשים מפסיקה לתפקד. אני דואג מכל אקט שהוא מנסה להשתמש באמונות דתיות. אם ננסה להשתמש בזה ככלי פוליטי, אנחנו נשלם מחיר. אנחנו חייבים להיות חכמים ולא צודקים".

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-2111271527' autoplay='0' credit='דני חג׳בי' desc='' poster='' kid='1_ckid725t' duration='152']

בתוך כך, חברת הכנסת אפרת רייטן ממפלגת העבודה, שהשתתפה באותו הכנס בהנחייתו של כ"ץ, התייחסה לוועדה לבחירת שופטים בה היא חברה ולדרישה שלה למנות שתי שופטות חדשות לעליון: "ברמה האישית, אני מחפשת תמהיל שייצג כמה שיותר חלקים מישראל. אחד הדברים החשובים לנו הוא לעשות שיוויון מגדרי גם בבחירת השופטים לעליון, למשל יש הזדמנות למנות נשים שופטות וגם בני דת שונים. לפעמים יש מקום לאפליה מתקנת".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2111271657' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_52oyojjd' duration='46']

השר לתכנון אסטרטגי, אלי אבידר מישראל ביתנו, שהשתתף באירוע שבתרבות בצור הדסה בהנחיית ורד ושלום ירושלמי, אמר במהלכו כי "לבנט יש מזל, ניתנה לו ההזדמנות להיות ראש ממשלה בממשלת שינוי והוא לא ממצה את הפוטנציאל שלו". בהתייחס לחוק האוסר על נאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה, אמר אבידר: "אם בנט ושקד לא רוצים להעביר את החוק, לא צריך להעביר דברים שלהם. נלחמנו על זה שנה וחצי ברחובות".