מנדלבליט לסמוטריץ': "מקווה שההאשמות יתחלפו בשיח ענייני"

היועמ"ש דחה את בקשת הח"כ לפתוח בחקירה בשל טענתו כי המשטרה או הפרקליטות הדליפו מסמכים אודותיו כדי למנוע את מינויו לשר המשפטים. "המסמך הוצג בדיון בדלתיים פתוחות – רבים נחשפו אליו"

אביחי מנדלבליט ובצלאל סמוטריץ' | צילום: החדשות 13

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דחה היום (שלישי) את בקשת חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', לחקור הדלפות שלטענת האחרון נעשו על ידי גורמים במשטרה או בפרקליטות ונועדו לסכל את מינויו לתפקיד שר המשפטים, וכתב לו כי: "אני מקווה שההאשמות הבלתי מבוססות יפנו מקומן לשיח ענייני ומכבד, ולהמשך עבודה משותפת, בכל תפקיד אותו תמלא בממשלה הבאה".

"המסמך הוצג וזכה להתייחסות במסגרת ההליך המשפטי הנוגע לתיק, אשר מתנהל בדלתיים פתוחות, כך שנחשפו אליו גורמים רבים. הדבר שולל, אפוא, כל עילה לפתיחה בבדיקה או בחקירה פלילית כמבוקש בפנייתך", כתב היועץ המשפטי לממשלה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' | צילום: חדשות 13

כמו כן, מנדלבליט הוסיף במכתבו לסמוטריץ' מספר דברים שאמר לפני זמן מה: "מלאכת אכיפת החוק מסורה בידי אנשי מקצוע האמונים על שלטון החוק, והיא מבוססת אך ורק על הדין ועל הראיות. תקופת הבחירות לוותה, לצערי, גם בהתבטאויות חסרות תקדים בחומרתן נגד מערכת אכיפת החוק ונגד גופי המשפט במדינה. הפגיעה בסמכויותיהן של מערכות אלו משמעותה היא פגיעה בכוחו המחייב של המשפט". עוד הוסיף כי "בחודש הקרוב תוקם ממשלה חדשה, וימונה שר משפטים חדש. כפי שכבר הדגשתי, אני נקבל אותו בברכה, ונפעל יחד עמו לקידום מדיניות הממשלה בגבולות הדין".

כידוע, אחד המכשולים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרך להרכבת הממשלה זה המגעים עם איחוד מפלגות הימין. זאת, בשל התעקשותו של סמוטריץ' לקבל את תיק המשפטים, או להפקידו בידי מקורבו השר יריב לוין.

השר יריב לוין בריאיון ל"המטה המרכזי"
השר יריב לוין בריאיון ל"המטה המרכזי" | צילום: חדשות עשר

לפני כחודש, נודע לחדשות 13 כי בכירים במערכת המשפט אמרו כי "מינוי יריב לוין או בצלאל סמוטריץ' לתפקיד שר המשפטים הינו הכרזת מלחמה על בית המשפט העליון". מדובר בחשש של בכירים נוכחיים, שנמצאים כאמור בימים אלו בתפקידים בכירים במערכת המשפט. "מדובר בשני אנשים שרוצים להרוס את השיטה הקיימת ואף מצהירים על כך כבר כמה שנים", אמרו הגורמים המשפטיים. "אם בעבר ראש הממשלה נתניהו מנע יוזמות חקיקה נגד בית המשפט, ואף הבטיח לנשיאים שיעמוד לצדם, הרי נראה שהפעם אם יתמנה אחד מהם יהיה לו גיבוי מנתניהו להרוס את בית המשפט ואת השיטה".

"צפויה לנו תקופה קשה במיוחד", הוסיפו הבכירים. "הם לא באים לקיים איתנו דו שיח, אלא להנחית עלינו את האידיאולוגיה שלהם. אנחנו משולים בעיניהם לאויב".