מנדלבליט: על רה"מ להגיב עד ראשון לטיוטת הסדר ניגוד העניינים

נציג היועץ המשפטי לממשלה הגיב לפניית "מבצר הדמוקרטיה" וכתב כי הובהר לנתניהו שאם לא יגיב עד 16.8 לטיוטה, היא תיהפך לקבועה והוא לא יוכל להתערב במינוי מפכ"ל, יועמ"ש ופרקליט מדינה

זמן צפייה: 02:13

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כתב היום (חמישי) כי על ראש הממשלה נתניהו להגיב על טיוטת הסדר ניגוד העניינים שלו עד יום ראשון, או שתהפוך קבועה כך שלא יוכל להתערב במינוי מפכ"ל, יועמ"ש ופרקליט מדינה.

את הדברים כתב לעורכת הדין דפנה הולץ לכנר, שמייצגת את ארגון "מבצר הדמוקרטיה", בתגובה לפנייתה. על פי נציג היועמ"ש, ראש הממשלה קיבל הודעה על כך כבר ביום ראשון האחרון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בעקבות שיגור בלוני התבערה: ישראל מצמצמת את מרחב הדיג ברצועה

סימני מצוקה וקושי בפרידה: כך תזהו שהילד שלכם עבר התעללות בגן

חשד לפגע וברח בירושלים: תינוק נפצע קשה מפגיעת רכב

נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כשלושה שבועות נתניהו שלח מכתב למנדלבליט שבו טען כי האחרון אינו יכול לעשות לו הסדר ניגוד עניינים. לטענת נתניהו, גורמים בכירים במשרד המשפטים ניסו להתערב בבחירות של חברי הוועדה לבחירת שופטים בכנסת - ולכן עליו להעביר את כתיבת ההסדר למבקר המדינה או לשופט בדימוס.

נתניהו למעשה רמז שמנדלבליט ניסה לקדם את איילת שקד. פרקליטו של נתניהו, עורך הדין יוסי כהן, ששלח את המסמך הוסיף וכתב כי "אין זה ראוי ואין זה הולם כי היועץ המשפטי לממשלה או מי מהפרקליטים הכפופים לו יהא מעורב בגיבוש הסדר ניגוד עניינים שיחול על ראש הממשלה וכי יש להעביר את ההכרעה בעניין זה למבקר המדינה או לשופט בדימוס כדוגמת השופט טירקל".

"הטיוטה של הסדר ניגוד העניינים מבקשת כי ראש הממשלה ימשוך ידיו מעיסוק כולל בהליך בחירת שופטים ובהליכים אשר יכולים להשפיע על מעמד בתי המשפט", המשיך, "במקביל התפרסם, לתדהמתי, לאחרונה כי דווקא בכירים במשרדך ניסו להשפיע על הליך בחירת חברי הועדה למינוי שופטים מטעם הכנסת. עיון בחלק מחומרי החקירה מעלה כי נעשו באישורך או בידיעתך פעולות חקירה העולות לכאורה לכדי ביצוע עבירות פליליות, מתוך מטרה לנסות ולהפליל את ראש הממשלה בכל מחיר".

"לכל אלה מתווסף החיפזון שבו הוגש כתב האישום, שעות לאחר שראש הממשלה הודיע ליו"ר הכנסת על משיכת בקשת החסינות ובעודו עושה את דרכו לנאום בפני נשיא ארה"ב וגדולי האומה. בעיני החתומים על כתב האישום כל האמצעים כשרים כדי להרשיע את ראש הממשלה. טיוטת הסדר ניגוד העניינים מבקשת למנוע את בירור הטענות החמורות הנ"ל. קשה להאמין כי בכלול שיקולך לניסוח הטיוטה לא שקלת את ההשלכות של בירור הטענות החמורות הנ"ל וטענות נוספות וכי הטיוטה אינה אלה נדבך נוסף בנסיונך למנוע את בירורן".