מנדלבליט לנתניהו וגנץ: יש לקדם במהירות תקציב לשנת 2021

בעקבות עיכוב העברת תקציב המדינה, היועמ"ש פנה לרה"מ, ולשרי האוצר והביטחון ודרש לקדם את הצעות חוק התקציב לשנת 2020 ו-2021. "ראוי שהחוק יחוקק טרם החלה שנת הכספים אליה הוא מתייחס"

זמן צפייה: 02:38

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה הערב (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר ישראל כ"ץ, ודרש לקדם במהירות את התקציב לשנת 2021. זאת, בעקבות העיכוב המתמשך בהעברתו. "ראוי שהחוק יחוקק טרם החלה שנת הכספים אליה הוא מתייחס", כתב היועץ בפנייתו.

בתוך כך, בכחול לבן מעריכים כי גנץ נוטה לתמוך בהצעת החוק הטרומית לפיזור הכנסת שתעלה ביום רביעי, בעיקר בשל הלחצים בתוך המפלגה. מנגד, בסביבתו של יו"ר כחול לבן אומרים: "הוא רק נוטה לתמוך בהצעה, אך הוא ההכרעה תתקבל ביום שלישי בלילה".

בשבוע שעבר הצהיר נתניהו הצהיר כי העימות המתמך בין הליכוד לכחול לבן מוביל לבחירות. "אם נראה גישה אחרת מכיוון כחול לבן ושיתוף פעולה נוכל להמשיך לעבוד יחד", אמר. "אם לא, כל אחד מבין שזה מוביל לבחירות".

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

מכחול לבן נמסר בתגובה לדברי נתניהו: "מי שמפר הסכמים, תוקע מינויים ומונע את תקציב המדינה ממניעים פוליטיים ואישיים כבר חודשים זה בנימין נתניהו. לא סתם בכל סקר רוב מוחץ של הציבור מאשים את נתניהו בהליכה הצפויה לבחירות - כי זו אמת. אם לא היה משפט - היה תקציב".