יו"ר הכנסת הודיע: המליאה תתכנס ביום א' ותצביע על חוק הקנסות

יריב לוין הודיע כי כבר בתחילת השבוע הבא הכנסת תתכנס על מנת להצביע על החוק בקריאה שנייה ושלישית. כחול לבן צפויה לאפשר את כינוס הממשלה לאחר מכן - ולאשר את הארכת הסגר

זמן צפייה: 00:56

יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע הבוקר (שישי) כי הוסרו ההתנגדויות לכינוס המליאה, כך שזו תתכנס ביום ראשון הקרוב על מנת להצביע בקריאה שנייה ושלישית על חוק הקנסות. בשל כך, כחול לבן צפויה לאפשר את כינוס הממשלה מייד לאחר מכן, שם יצביעו השרים על הארכת הסגר לפני שיפקע המועד בחצות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנתונים נחשפים: באיזה בי"ח התחסנו הכי הרבה – ואיפה הכי מעט?

לוין מציע: הארכת הסגר זמנית עד יום ב' – אז יאושר חוק הקנסות

7,079 נדבקים חדשים אתמול – 9.3% מהבדיקות חיוביות

המליאה דנה בהצעת החוק לדחיית אישור התקציב
הכנסת | צילום: ערוץ הכנסת

ההצבעה על החוק הייתה אמורה להיערך כבר אתמול, אולם לוין התנה את כינוס הכנסת באישור של כל המפלגות, מה שלמעשה תקע את המהלך - שכן לא כל המפלגות תמכו בהגדלת הקנסות. משכך, הציע לוין פשרה לפיה הממשלה תאריך את הסגר ביום אחד בלבד, כפתרון זמני.

"נדמה לי שאם יש משהו ענייני ולא ניסיון לייצר משחק פוליטי, אין שום סיבה לא לאמץ את הפתרון, שנותן מענה לכל הסוגיה", אמר לוין. "הציפייה שלי ממי שכיהן כיו"ר כנסת היא לא לבוא בדרישה שיא אפשר לקיים אותה ושתיצור מצב שבו כל כללי הדיון הפרלמנטריים נרמסים על ידי הממשלה מול לפחות סיעה אחת באופוזיציה".

אולם, כחול לבן לא נענו להצעה, והבהירו: "לא תהיה שום פשרה בנוגע לחוק לאכיפה שיוויונית. מספיק עם ניסיונות התחמון של הליכוד. אם לא יתקיים הסגר לכולם באופן שוויוני - לא יהיה סגר. זה הזמן להציל חיים ולא לעסוק בספינים".